tisdag, juli 21, 2009

Zucchiniblommor

För er som undrar vad tusan det är, och är det verkligen meningen att man ska äta dem?


Zucchiniblomman plockas bort i Sverige, och är svår att hitta där. Här hittar men den enkelt, och vanligtvis så friterar man den. Extremt god tycker jag. Visst känns det konstigt att faktiskt äta en blomma, men lika exotiskt på samma gång. Vanlig frityrsmet och så om man vill lyxa till det så kan man fylla de med något läckert först.

Jag är inte ett stort fan av friterad mat men det här är verkligen mumsigt. Ska komma på något härligt sätt att äta dessa blommor utan att fritera dem också. 2 be continued :)

3 kommentarer:

  1. Och har du tittat hur små de är ? Äkta grönsaker, inte som i Sverige, bara vatten ingen smak.

    SvaraRadera
  2. haha. 35bitar, galet! jag tycker 15st räcker då jag är sjukt hungrig :P
    Hum, hur är smaken av friterad blomma egentligen? Är smaken lik zucchini?

    SvaraRadera
  3. Si, Ale, amo le verdure chi in Italia! In quest’area Italia vince su di Svezia facilmente ;D

    Elin, jag vet, helt sjukt va!! Men det är så sant, 35 bitar sushi lyckades jag smälla i mig. Rullade hem sedan..

    Zucchiniblomma smakar väl lite som zucchini..men jag vet faktiskt inte hur jag ska beskriva det egentligen. Söt är det liksom. Någon annan som kan kanske?

    SvaraRadera