tisdag, juli 28, 2009

Ho comprato un può di cose...

Födelsedagar är väl aldrig riktigt fulländade utan tårta?


Jodå, om man tar en Affogato al cafè vid midnatt så går det också bra...



Lite visande av shoppingfynd. Dessa är ifrån Verona; butiken Pimkie. En ny upptäckt!


Sååå mycket rea, so little time :/


Lila linne 3.45 €, 30% rabatt.

Vitt linne 3,45 €, 30% rabatt

Kritstrecksrandiga shorts 9.95 €, 50% rabatt!


Enkla linnen; kan man ju fundera hur det kommer sig att det är fynd, finns ju överallt ju? Aaa...i Sverige! Här så letar man häcken av sig för att hitta dem...



Klänning, även denna från Pimkie, 14.45 €, ord 29.95 €, nedsatt 50% :)


Från butiken Tezeniz, nästan allt på halva priset!
Linnen ord 12.90, extrapris 6.45 €, jag älskar sådana här linnen! Åh underbara shoppingstad Verona! Jag måste nog flytta ifrån Morbegno snart, jagpallar inte :( eller ta en tripp då och då till Verona och shoppa loss?



Sist men inte minst, lite Venedig shopping. När jag gjorde mitt första besök till Venedig köpte jag ett par örhängen på det första ståndet med försäljning man möter. De kostade då 3 €, dessa tappade jag för något år sedan, förstörd såklart.

Så jag hade planerat att köpa nya, och jag hittade EXAKT likadana! Denna gång 4 €, inflation ;)

Sedan även en mask som jag inte kunde låta bli att köpa, även 50% off här med, bara 5 €, jag har flyt ;D

6 kommentarer:

  1. ààààh, du har hittat Pimkie! Billigt, bra och snygga grejer! Reorna àr bàst! Snygga grejer!

    SvaraRadera
  2. Men vafan!!!! De där örhängena är hemma hos mig! Tror jag har lånat de någon gång och glömt att säga de! FÖRLÅT!! DE har ju bara legat i min smyckeslåda!!

    Men nu när du har ett nytt par kanske jag kan behålla dem?

    SvaraRadera
  3. =>Johanna, du har vetat om Pimpkie och inte nämnt det?????? Gaaaaahh help the poor swede out ;D

    =>Syster min, vad är det du säger? Din smyckeslåda de senase 2 åren alltså? Jaha.. där har du sin födelsedagspresent då... ;)

    =>Ale, grazie mille :) och jag kom på varför jag skrev crudo, inte för att jag är norditalienare, utan för att jag alltid stavar prioscutto fel :/

    SvaraRadera
  4. WTF, får jag inget annat!! *gråter* :P

    SvaraRadera
  5. Hoj! kolla in Motivi och Zuiki oxà! Kanske du gillar! Motivi har skitbra rea-grejer just nu. Och vànta bara tills det blir 70% rea, som svenska hittar man huuur mycket som helst...de stilrena klàderna hànger alltid kvar! (Det som italienskorna inte vill ha) :=)

    SvaraRadera