tisdag, juli 14, 2009

Du vet när...

...bloggsjukan har slagit till, om du råkar ut för något och istället för att tänka på vad du ska göra; föreställer dig hur roligt det kommer att se ut på bloggen.

Ja gott folk, jag har insjunknat tror jag. Jag är värsta uppdateringsmaskinen nu för tiden.


Åter till mitt problem;


Traxar hem från jobbet i hettan (33 grader) och livet leker. Kommer fram till portdörren och vrider till nyckeln. WHAT THE F****k?? Har alltså lyckats vrida sönder nyckeln, jag vet inte om det är värmen eller mina starka nävar som gör det, men nog tusan sitter halva nyckeln i hålet. Ops?



Det svenska hjärtat börjat stress-pumpa, jag kommer ju inte in i lägenheten! Men den italienska sol-sidan lugnar ner mig och tänker över situationen. Ringer till alla grannar på portdörren tills äntligen någon svarar och öppnar. Hon tipsar mig om en järnhandel 200 m bort, hämtar min extranyckel, pröjsar 2 euro och har en nygjord nyckel inom 5 minuter. Det ordnar sig verkligen i Italien, det gör det. Fascinerad över hur enkelt allt löste sig belönade jag mig med 1,5h promenix i den härliga värmen.




Insåg att jag måste akta mig snart, för att innan jag vet order av har jag förälskat mig i Italien och bestämt mig för att stanna... Men ser ni inte hur vackert det är? Hur behaligt det är? Hur ståtliga bergen är? Helt utan stress och 27 grader varmt klockan åtta på kvällen.. Livsglädjen fyllde upp hela mitt huvud när jag gick omkring och filosoferade...


Här har ni dagens Miranda med hår i ansiktet och Talamona i bakgrunden



4 kommentarer:

  1. Haha fan vad klantigt av dig sötisen!

    Men vad skönt att det ordnade sig! Söt bild! <3

    SvaraRadera
  2. Det är vackert..Och vänta o se det här landet kryper inpå en, men det tar ett tag att förstå. Och precis som man tror man greppat, inträffar något nytt.Det blir inte tråkigt.Just nu brottas jag med mitt nya visakort. Kanske inte funkar än men bankkvinnan sa det skulle göra det direkt..

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag kört förbi tua citta´ när jag braschade förbi med flyttbilen. Ska dubbelkollas!

    Skönt att det löste sig med nyckeln....non devi preoccupare...patienza...:=) Ord som sitter i benmärgen såhär fyra månader senare...:=)))

    SvaraRadera
  4. =>Söster, klantigt? Inte mitt fel att jag är stark! ANg bilden, ser lite blek ut ;)

    =>Luriopalia, ja du har så rätt.. ingenting är enkelt, men samtidigt håller det en förvånad och fascinerad. Lycka till med visa't!

    =>Johanna, benmärgen lär fyllas upp strax.. ;) kolla upp det, om inte, så måste du ju besöka!

    SvaraRadera