måndag, juli 13, 2009

Jag går och går och går

Klockan är 22. Jag äter middag.
Är jag officiellt italienare nu?

(Dagens Miranda i marknadsfynd. Linne 5 euro, yes box)

För er som följer "Jakten på den försvunna lönen" måste jag meddela att fortsättning följer fortfarande. Imorgon skall lönen vara insatt på kontot annars ska min personliga bank-kvinna, Cristina och jag åka dit och skälla på dem. Är det inte bra med människor som have your back?


Jag började kvällen med att promenera från jobbet och upptäckte att det var 30 grader och strålande sol, till både min glädje (well daah) och min förtvivlan (varför, varför, varför inte igår istället...?!!). Promenixade hemåt i värmen och plockade på mig lite mozzarella och mjölk på supermercaton. Kom hem och insåg att kroppen ville ut och få ännu mer D-vitamin.



Tog en timmas promenad runt Morbegno-Regoledo-hållet och kom hem igen. "Kanske en till liten runda?" frågade kroppen, och varför inte? Messade Celia "Una piccola passegiata con me?" En liten promenix med mig? "Me dai 20 minuti" Ge mig 20 min. Okej så jag stack ut och promenixade en senväg istället för en genväg till henne.

Vi gick runt en stund, käkade en glass, och sedan visade hon mig världens härligaste promenadstråk fyllt av folk i rörelse och inte en enda bil (!). Världens finaste utsikt denna underbara kväll. Så det blev en timmas promenerande där och jag lärde känna min nyfunna vän ännu mer!


(Celia visar upp Morbegnos fina sida)



Sedan bröt vi upp klockan halv tio, och då upptäcker jag att jag åt senast vid lunchtid kl halv ett. Ops :) Hem och äta då. Hur benen känns? Non c'è problema, ni som känner mig vet ju att antalet timmar i rörelse aldrig har varit ett problem. Så många ggr som man inte gått från stan hem till Spånga, 2-3h promenad är bara bra för själen. Minimun 16km idag då.

Så det blev en bra start på veckan. Gick bort hela kvällen, och jag som skulle städa. Är det inte alltså att man lyckas undvika den där dumma städningen, hur mycket tid man än har...? Jag som hade heeela helgen på mig. Nu är det ju nästan tisdag. TYPISKT.

6 kommentarer:

  1. Jätte roligt med din blandning mellan italienska och svenska!

    Ett bra italiensk egenskåp... man kan bara skicka en sms och ha en träff med en vän utan att böka veckor innan ; )

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Härligt med positiv respons, jag antar att du säger till om jag stavar fel? :)

    Yes, där har du rätt. Fast det har ju också att göra med att vi bara bor 10min ifrån varandra!

    SvaraRadera
  4. Låter som härligkväll darling!

    SvaraRadera
  5. Om du hade varit med hade den varit ännu bättre :)

    SvaraRadera
  6. Vad du är aktiv)Cleo

    SvaraRadera