fredag, juli 17, 2009

Bara i Italien...

Händer bara mig.

Händer bara i Italien.

Idag spöregnade så det in i hel***e här i morse. Det var som att stå i duschen med slangen på max. En sekund och du är helt genomdränkt. Som tur är har jag snälla kollegor och jag bestämde möte med en ca 300 meter ifrån min bostad. Sprang blind i regnet (med paraply men vad hjälpte det mot detta starka sjuka regn-monster) fram till platsen. Ser en Toyota Yaris (som min kollega har). Springer mot bilen, bilen vänder om och stannar framför mig.


Jag öppnar dörren.

Nej det är inte min kollega! Det är en 50-60 årig man som håller på att göra passagerar-sätet fritt från grejer. I samma sekund som jag öppnar tar jag ner paraplyet och vattnet dränker mig. Paff som jag är blir jag ståendes med dörren öppen samtidigt som vatten öser ner. Försöker rädda situationen lite... "Ehh hai visto...non... behm" och så stänger jag dörren och letar efter närmaste torra plats.

Kutar som en idiot 30 meter under ett tak och står helt förvånad och chockad. Mannen/gubben såg lite förvånad ut, som om jag hade sårat hans känslor nästan. Men hahah jag höll på att dö av skratt efter några minuter. BARA i Italien.

Det absolut mest sjuka är att vi hade bestämt en plats där bilar inte ska stå, men just där hade han ställt sig med EXAKT samma bilmodell som min kollega. VAD ÄR ODDSEN?!!

Som om han bara stod där och väntade på en genomdränkt svensk tjej som behövde räddning.

Den här historian har roat de flesta idag. Varsågoda.. ;D

4 kommentarer:

  1. Ma é solo una combinazione, anche divertente ; )

    SvaraRadera
  2. Italienarna är nog inte förvånade det är ju fredag den 17 onde. Det är deras otursdag. Som vi säger fredag den 13 0nde.

    SvaraRadera
  3. hahahahahahhaha han ville säkert baar vara snäll) precis som Stefano med din appartament;)Cleo

    SvaraRadera
  4. =>Ale, si pero che combinazione!

    =>Lurigopalia, är det sant att numret 13 är ett tursnummer i Italien? Har hört de ngnstans..

    =>Cleo, Jo...haha sårad blev han också :/ måste ju vart konstigt när jag öppnade dörren, såg honom och drämde igen dörren igen. Det om n¨ågot pajar väl ett självförtroende!

    SvaraRadera