fredag, juli 10, 2009

VENERdiFESTA a Morbegno

Jobbdagen är äntligen över, tack snälla nån. Idag var det av någon anledning extra tufft att sitta inne när det var 30 grader utanför. Kände mig så otroligt rastlös och supertrött på samma gång idag. Men så snabbt man kunde sticka hem så piggnade man till lite.

Ikväll är det en specialare i Morbegno så det står marknadsstånd lite överallt. Fanns ett second hand stånd där alla pengar gick till behövnde. Blev direkt kär i en brun handväska som jag såg, i riktigt fint skick och åtminstonde remmarna och mittenpartiet är gjort i läder. 5 euro - som hittat!



Idag hade vi främmat på jobbet. Alla distributörer från tyskland var och hälsade på, och lärde sig nästa års program som presenteras i september. Vad händer, jo helt plötsligt rycks man in i köket där större delen av kontorsstafen står och skär/joxar och lagar mat. Jasså, sååå viktigt folk var det alltså. Jag tilldelades jobbet att dela parmesanosten (parmesanost för ca 50 euro hade man köpt) vilket jag gladeligen gjorde ;)
Här är en liten del av buffén som bjöds (ja, inte till mig utan till tyskarna...argghhh....)




Fast sedan på eftermiddagen hörde man folk smyga till köket hela tiden och äta av resterna. Alla plockade framförallt biscotti och andra godsaker, jag plockade parmesan-ost bitar...men sån är ju jag ;D


IKVÄLL; Bjuden på middag, blir jag och mina två kollegor Celia och Stefano. Järngänget nästan, tyvärr saknas Silvia. Har helt klart blivit mina compadres nu, och det känns väldigt bra.
Ska över till Celia om en timma, och sedan blir det VENERdiFESTA i Morbegno. Förutom alla barer och restauranger är det marknad och alla butiker är öppna till halv tolv! Jippi! Annars så går jag ju runt och stör mig på att allt stänger klockan sju, så ikväll är det annorlunda! Blir skoj. Ska inte bränna hela lönen dock, men vad är oddsen, så snål som jag är. Puss och god kväll!





12 kommentarer:

  1. Ja du, om jag inte flugit med supersnåla Ryanair sist hade jag lätt tagit med mig tio par skor till hem... Klockade in bagaget med 100 grams marginal. :-/
    Nästa gång bokar jag med mig en extra väska hem, hoho!

    SvaraRadera
  2. Åhh låter ju som en riktigt trevlig kväll min sötis!

    Riktigt snygg väska också!


    Förstår mig inte på din och linneas besatthet av parmesanost.. det är ju bara just det.. parmesanost... :S

    SvaraRadera
  3. =>Petra, Åh tack så mycket! Hoppas det inte bara var för att jag hade din favvo-färg på mig? ;)

    =>Jenny, har också ryan-air stress för jämnan, men du akta dig för det där med väskorna på ryanair. Även om du bokar 2 väskor har du ändå bara 15 kilo! Been there.. liksom.

    =>LI, tack älskade löv, och parmesan-ost är helt enkelt the shit.. :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med - riktigt snygg väska! Är den italiensk?

    SvaraRadera
  5. Aj, dum fråga ser jag nu - vilket kap du!

    SvaraRadera
  6. I pirati del riciclaggio salutano ;)

    SvaraRadera
  7. Fin bild ; ) Och det verkar att du hade mycket roligt!

    Alessandro

    SvaraRadera
  8. Venerdì 17 suoniamo ancora tra le vie di Morbegno!!! Vieni a trovarci!

    SvaraRadera
  9. Non sappiamo ancora il posto esatto...comunque da qualche parte per le vie di Morbegno ;)
    Saluti!

    SvaraRadera
  10. Quindi, quando sapete, dovete dirmi :)

    Saluta!

    SvaraRadera