torsdag, juli 16, 2009

Jag är så smart

Jag och mina kloka val. Visst verkar jag vara smart va? Göra fina, kloka val?

Ibland i alla fall.

Värmen var otrolig när jag sluade jobba idag. 35-36 grader vid halv sex på kvällen! Åhh varför skall man jobba en dag som denna? Varför, varfööör? Åhh varför. Bara promenixen till jobbet klockan 8.00 fick mig att svettas. Hur tror ni jag kände på den 40minuters långa promenaden hem?

Men tillbaka till mina kloka val förresten. Jag hade inte så mycket tid på mig, de andra skulle komma hem inom någon timma och då skulle vi ut och äta. Benen ville springa, och då menar jag kuta. I 35 grader? Japp! Det är inte alltför ofta jag känner ett SÅNT sug efter att få springa, så jag måste ju låta benen få springa om de vill.

Så jag dressade om och tog mig nerför stan i hettan!



Sedan är jag ju inte världens mest oerfarna löpare direkt. En annan person hade kanske tuppat av. Min kropp vande sig snabbt vid värmen. Jag älskar att löpa i sol och värme (well kanske inte över 30-sträcket men ändå) och maran kutade jag ju i 23 grader, lidingöloppet i 20 graders sol.

Har väl inte gjort någon så dum löptur som en gång när jag bestämde mig för att springa 30km utan vatten och värmen slog till. Överföll/svimmade på en dam vid 28km och krävde/bad om hennes vattenflaska. Hon blev så chockad hon..haha. Köpte en till vattenflaska till mig sedan och sa inte hejdå förrän jag kunde sprattla iväg själv. Herregud vilken dumbom man kan vara va?(jag skyller på att jag var ung och dum ;)

Ungefär som att ge sig ut och springa 40minuter i 35-gradig värme. Vem gör sånt liksom? ;)

Sedan var jag en riktigt röd och mogen tomat i ansiktet! Well ärligt talat så var det helt underbart, tufft men underbart :) Jag var inte ensam heller. Detta underbara löpspår jag har hittat innehöll en hel del av oss som trotsade värmen.

Längtar efter 40-gradershettan så jag kan springa i en bastu igen.. ;D Bikram Yoga släng dig i väggen!

3 kommentarer:

  1. Jag var "out of service" från Maj till September när jag bodde i Italien... för varmt, för varmt, för varmt : )

    SvaraRadera
  2. WTF!! Skärpning, ingen sådan idioti! Det är du för smart för syrran!

    SvaraRadera
  3. Neej nu ska inte vara sådana. Det var ju underbart tufft, och jag blir ju bara ännu tuffare av det :)

    Bra träning inför Sahara-maran!

    SvaraRadera