tisdag, juli 07, 2009

Il mio amore café..

"Om man bara frågar så.."


Pratade med en kollega om allt jag måste köpa, däribland en mocka-bryggare. Då hojtar hon till att vårt företag hade ett samarbete med Bialetti tidigare, och att det kanske finns kvar mocka-bryggare. Jasså, tänkte den lilla snålisen i mitt huvud...? :) Så jag ringde ner till magasinet, och visst visade det sig finnas! Dock ingen liten utan bara en 6-espressos variant, men ändå! Om en Bialetti för 1 espresso kostar 18 euro vad kostar inte då en för 6 espressos? Tackade och tog emot, glad som en lärka..! Fick även med mig både kaffe och kaffeburk hem. Mica male! Gratis ÄR gott.

Ska nog införskaffa mig en liten också, men som det är nu så kan jag göra en sån där stor och använda upp på 2 dagar så det funkar fint. Mina kollegor som var hemma hos mig igår (och har jobbat 5, resp 3 år på MET) undrade hur tusan jag hade fått en sån där..? Vi kan säga att de var lite avundsjuka. Frågar man inget, så får man inga svar.

För övrigt, Bialetti is the shitt när det gäller espresso, oj så gott det var. På bilden ser ni även mina ny-shoppade espressomuggar för 1 euro styck.

Det var väl inte dåligt!

7 kommentarer:

  1. Nä men? Bra jobbat, tjejen. :-)
    Kollade på såna där i stan förra veckan och det var inga billiga maskiner, runt 800 nånting tror jag. Och dessutom var den snygg! Applåder.

    SvaraRadera
  2. Hej du!!

    Jag och min syster är med i en tävling där vi kan vinna en liten dator :) Vi hade vart väldigt tacksamma om du kunde klicka in dig på:
    http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351
    och rösta på oss... Det vore så himla snällt :) Det tar ca 3 sekunder du behöver bara klicka på den lilla snäckan bredvid bilden..

    Kram// Mia & Mirna

    SvaraRadera
  3. Wohooo...vilke snygging du släpat hem! En 6:a drar jag i mig varje morgon...gissa min kaffekonsumtion....:=/ Vilken sektor jobbar du inom? Nyfiken på vad du jobbar med...Kramen

    SvaraRadera
  4. => Jenny grazie mille, men den lär väl vara niente när du väl har släpat hem din macbook-bryggare!

    =>Johanna, helt rätt, hur skulle man klara sig utan koffein liksom?

    Jag sysslar med sport, eller dvs cykelhjälmar mer exakt. Om du ser cyklisten därnere så garanterar jag att du stöter på MET. Ciao :)

    SvaraRadera
  5. Fan vad bra syrran! Perfekt när du får vänner över ju! Vilket jävla flyt! Avundas dig systeryster! Italien var fan riktigt najs.. saknar dig baby!

    SvaraRadera
  6. Ahaaa....jag har köpt ett par MET-jeans och gissade att du höll på med mode. Här finns ett hav med cyklister...och de cyklar brett över vägen, inte på rad...vid rätt fototillfälle så...

    SvaraRadera
  7. =>LI, systeryster min dörr är alltid öppen för dig :)

    =>Johanna, neeee, mode är verkligen inte min grej. Jag gillar billiga kläder som sitter snyggt, men det är allt. Sport däremot :)

    SvaraRadera