tisdag, juli 07, 2009

Casa mia

Den där utlovade lägenhetsfilmen får vänta en stund, måste bara röja undan för allt kaos först! Tills dess får ni hålla till godo med hur det ser ut utanför :) Mitt i centro storico i Morbegno ligger godbiten Ciapponi, som ALLA känner till. Där inuti finns en ostkällare, massa mat att välja på, vinflaskor m.m. Italienarnas drömplats det vill säga. Så var bor jag då? Joo...ser ni den lilla öppningen/tunneln till höger? Där över finns två fönster i två våningar, och dessa är MINA! Benvenuti a casa mia!


Lite shopping efter jobbet blev det. Min favoritbutik: matbutiken..!

Bland annat en superhäftig paprika på nästan ett halvt kilo! Bara 0,71 euro dessutom! Sedan en söt första kaffemugg i mammas favoritfärger och sedan parmegiano reggiano på extrapris! Denna skönhet var nersatt 30% för att den går ut om en månad; så priset blev 9 euro för en skönhet på nästan ett kilo :) Jag tycker inte problemet är att den går ut om en månad, utan problemet är att ha något kvar efter månad!



Min nuvarande skärbräda, ikea matlåde-lock. I love IKEA. Man får vara påhittig ibland va..? Här tillsammans med min nyköpta kock-kniv. Jag kommer bli ruinerad.


På kvällens meny blev det sallad med grillad aubergine och god parmesan. Plus en grillad bruschetta med salami. Såååå gott. Jag vill ha en portion till...!




3 kommentarer:

  1. Åhh det är så fint där baby!

    SvaraRadera
  2. Ååååh, en riktigt lya a la Italia, sådana som man ser på film! Grattis! Jätteavis! Vill oxå ha tunnel-lya! :=) verkar vara ett underbart område dessutom!

    SvaraRadera
  3. Grazie ragazze!

    Ja, det är verkligen en lya mitt i centro storico med allt i närheten. Är lite kär i min nya lägenhet om jag ska vara ärlig :)

    SvaraRadera