fredag, juli 24, 2009

Vad glad för allt som livet ger...

...och..sorger dem..huh..?

Baloos visdomsord.

I alla fall, vet ni hur stor lyckan var idag när jag hittade ett enkelt svart linne i en italiensk klädesbutik?! Den var dessutom billigast, bara 4 euro. Haha tänk att sådant kan beskrivas som lycka.. men det ÄR sant! Att slippa alla dumma tröjor med glitter, texter som "Choose well" eller "Boys are toys" Gaaahh aiuto, non posso più. Jag pallar bara inte. H&M I love you.

I alla fall IGEN.. så var jag riktigt nöjd. Nedan följer lite annat som förgyller en vardag.


Att hitta en mycket söt klänning för bara 13 euro. Snygg, stilig och mycket skön att använda i den 30-gradiga värmen!




Aperitivo är väl aldrig fel heller. Undra när man kommer börja tröttna på det... typ never.



Lite kök och Miranda.

Jag och Markus fredagsmiddag, regnet dånar utanför, men lika glada är vi för det. Dagens 35-gradiga värme höll i sig till kvällen, sedan öppnade sig himlen.
En klockren komposition; melon och crudo, samt bruschetta, grissini, gorgonzola och pesto! Lite tiramisù-glass på det så är kvällen fulländad :)

6 kommentarer:

  1. Fan vad sööööt du är min älskade syster! Hoppas du får ha det underbart under ledigheten!!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en fin klänning!
    Ha det så skönt nu =)

    SvaraRadera
  3. Det är verklingen sant. I Italien finns de så många dumma kläder med glitter och texter... bättre en enkelt styl, bra Miranda ; ) Jätte fina kläder!

    Det är ganska roligt att du säger "crudo" för "prosciutto crudo", det är så mycket norr italienska! Man kan notera det omedelbart ; )

    SvaraRadera
  4. Gillar klànningen apmycket! Snyggt! Jag àr sà tròtt pà shopping sà jag har bara kòpt lite panikgrejer fòr att klara sommaren...men jag vet att shoppingen sitter i mitt DNA, sà den ploppar nog upp snart igen!

    SvaraRadera
  5. Vilken urläcker klänning! Den kommer du säkert ha massor av användning för!

    SvaraRadera
  6. =>LI, tack baby! Hoppas du uppskattade mms:et, en dag du & daj :)

    >Linnea, thanka babe!

    =>Ale, yes där krossar Sverige "mode"landet Italien ;) och jag crudo heter ju crudo ;)

    =>Johanna, JAG VET, alltså är det meningen att man ska åka hem till Sverige och köpa en bunt kläder och packa med sig eller? Hallå, MODE landet Italien, var är modet?

    =>Petra, så sant, och tack :)

    SvaraRadera