fredag, juli 10, 2009

Så fel det kan bli...

Nu när jag svarar i telefon på den centrala linjen händer det att jag måste bokstavera kollegors email-adresser på italienska. Så jag satt och pratade med Cristina för nån vecka sedan och nämnde det, att jag hade insett att jag behövde lära mig det italienska alfabetet perfekt. Sedan tänkte jag inte mer på det.


Så idag har jag arkiverat en massor åt Cristina (som är ekonomiansvarig) i alfabetiskt ordning och hon kom fram till för en stund sedan och frågade om det var jobbigt. Nej de är lugnt, det är bara det att det är evighetsgöra. Då sa hon; jag kom på en sak, det här är ju jättebra för dig, då lär du dig alfabetet!

Jag bara: huh?? Jag tror mitt huvud var ett frågetecken för säkert 3 sekunder innan jag förstod vad hon menade.

-Neeeeeej alltså jag menade UTTALET på alfabetet. Jag KAN alfabetet!
- Jaha, var det du menade!

Hahah sedan skrattade vi en lång stund...! Jag höll på att förgås...här hade hon gått runt och trott att jag inte kunde alfabetet...(?) Hur pinsamt skulle inte det vara!

Så fel det kan bli.

2 kommentarer:

  1. Hahaha va hemskt! Snacka om att va dum i huvudet om man inte kan alfabetet.. :D

    SvaraRadera
  2. Ja, och sedan är det inte så att jag inte kan bokstavera på italienska, det kan jag ju hyffsat, men jag ville lära mig perfekt uttal...hahah jag dör..

    SvaraRadera