torsdag, juli 23, 2009

Sjukt snälla kollegor

.. som hjälper mig med det mesta. Exempelvis:

- Men ska du skaffa en cykel?
- Ja, jag tänkte nog det, såg någon på Intersport för typ 150 euro

- Nej! Köp ingen, du kan låna en av mig
- Åh va snällt, men hur länge då? Alltså när behöver du den?
- Äh när..ja, du åker tillbaka till Sverige, eller typ.. aldrig.


Haha :)

Hennes enda cykel dessutom, men den används ju aldrig av henne själv, så hon tyckte att jag kunde ta den. Underbart, där slapp man punga ut med pengar själv. Är helt okej dessutom, förutom att den är laxfärgad, eller knallrosa som Markus säger. Stör inte mig alltför mycket, men han vägrar använda den. Vad tycker ni? Det är väl inte så farligt va? Dessutom, HÄR behöver man ju knappast bry sig om att man ska råka stöta på någon..

Det enda jag stör mig på är att cykeln inte matchar min hjälm.. haha i-landsproblem, I know.


Min hjälm förresten, är förmodligen värd mer än cykeln. Stradivarius, vår 1500-kronorsvariant. Satt bättre på huvudet än vår dyraste som går loss på 2300kr.

Så vad har vi lärt oss idag? Man kan skaffa både cykel och hjälm gratis med rätta medel... och precis som Johanna nämnde, vadå skattepliktiga förmåner..?

6 kommentarer:

  1. i den del av italien där jag bor, använder ingen hjälm. så ditt i-landsproblem existerar inte just här... men egentligen, med tanke på trafiken vore det kanske inte så dumt. haha

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, egentligen så bör ju fler ha hjälm i Italien istället för Sverige.. men italienare är inte så mycket för riskminimering i trafiken ;)

    SvaraRadera
  3. jA JÄVLAR VILKEN BRA DEAL! GRATTIS!!

    SvaraRadera
  4. Fy vad hàrligt! Lyllos dig! Har jagat cykel hàr huuuur lànge som helst! Finns bara dyra sportcyklar...inte ens en begagnad har jag hittat! Fàr vàl sno en! :=))) Riccardo hjàlper mig halvhjàrtat fòr att han fòrstàr inte varfòr jag vill cykla, jag har ju motorino. :=/

    SvaraRadera
  5. Haha Riccardo tycker alltså att du har knasiga prioriteringar ;) här så väljer jag ju att gå överallt, och DET det är knäppt ju :)

    Kolla subito.it, kanske finns något?

    SvaraRadera