söndag, juli 12, 2009

Pust.

Jag la en beställning hos Moder Jord för några dagar sedan, krävde 30 graders värme och sol nu i helgen (som det varit varenda dumma jobb-dag) så vad fick jag...? Moln, moln och kvav luft. SÅKLART...!

Men jag ska inte klaga föör mycket, en del av ni andra får ju sällan känna på 30 graders värme där uppe (nej förlåt nu var jag elak).

Så vad göra? Städa lägenheten, ett måste inför mina gäster. Sedan snörade jag på mig löparskorna och stack ut och kutade lite. Jag hade blivit tipsad om ett promenadstråk "bakom" Morbegno där det var bilfritt. Vilken glädje att äntligen få slappna av i löpningen och inte oroa sig varannat minut om man ska bli påkörd eller inte!

Blev 20 min åt ena hållet, sedan började det bli lite väl brant för att jag skulle kunna hantera det i den kvava 25-gradiga luften. Vände om och fixade runt 40 min löpning. Ok, men långt ifrån bra.

Här; utmattad efter plankan..


Sedan plågade jag mig med gummiband och plankan. Jag saknar gymmet, gummiband känns både töntigt och dumt. Gå från att bänka 45kg till att dra i lite gummi. Nä, idag är jag nog inte så positivt mot dem.

Finns dock ett gym här, så till hösten kanske. 23 juli - 1 sep tar de "ledigt", dvs stänger ner. Bara i Italien mina vänner, bara i Italien. Här vill man helt enkelt inte tjäna pengar...

8 kommentarer:

  1. Haha helt jävla otroligt! Stänga ned ett gym när alla e lediga och faktiskt hinner träna!

    SvaraRadera
  2. Ja, de tänker motsatsen, knasiga typer! Fast enligt mina kollegor blir det helt dött här i augusti. I'll believe when I see it. :)

    SvaraRadera
  3. Du inspierade mig syrran! Jag gick upp på vinden och försökte mig på några chins där! Vi har en stålbalk som man kan sätta dragremmarna runt. Kom nästan upp helt! Rätt bra för en brud på 71kg! :D

    SvaraRadera
  4. Men det är samma sak i Sverige. Så många butiker stänger hela Juli och nästan ingenting att göra ; )

    SvaraRadera
  5. Samma här! Gymmet stängde igår och öppnar 1:a september...Jag kan inte gå in på gymmet när det är 40 grader ute, börjar må illa rätt så snabbt. Tråkigt ändå eftersom jag precis kommit igång...får väl svettas bort kalorierna på playan itsället! :=)))

    SvaraRadera
  6. =>Li, riktigt bra där syrran, annars går det väl att nyttja stommen som vanliga gungor hänger i va? En rolig syn blri det iaf!

    =>Ordnassel, välkommeen till bloggen, men du var är dessa butiker? Jag har liksom aldrig stött på den här sortens "ide" folk går in i ;)

    SvaraRadera
  7. =>Johanna, bra idè, men samtidigt så brukar man ju förvärra den "träningen" med extra glass ;D

    SvaraRadera
  8. Tack för välkommen, fint blogg!

    Alessandro

    SvaraRadera