torsdag, juli 16, 2009

En vanlig italiensk afton..

...påbörjades efter min bastu-löpning.

Kvällen började på Gallery's aperitivo-buffè som innehöll pasta, kött, pizza, chips, melon, skinka, lasagne, korv, ris-sallad och annat ätbart. Som tidigare nämnt, tar man en dricka så får man äta allt detta, och som tidigare nämnt är det fascinerande att det går runt pengamässigt... ;)

Hela gruppen utan Bosse :( men handen är med. I alla fall något.. Vi får ta en ny bild tycker jag! Här är alla lika svettiga, trots att det är klockan 21 på kvällen är temperaturen fortfarande runt 30-sträcket.
Kvällen avslutades med promenix runt Morbegno och glass på glassbaren i stan. Tro det eller ej, men det är bara den andra riktiga glassen jag har köpt sedan jag kom!! Har ju bara tryckt i mig oändliga mängder Café con gelato och supermercato-glassar..


Finns som alltid mycket att välja på på italienska glassbarer. Jag tog smakerna Tiramisu, Café och Amaretto.

Ser ni något samband där eller...? Neee inte jag heller ;)

8 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Önskar att jag också hade fått vara med därborta i värmen!

    SvaraRadera
  2. Buono, buono : )

    SvaraRadera
  3. Har också höga förväntningar på Perugia, verkar jättemysigt! Är dock lite orolig över att det mest ska vara festglada 18åringar där, been there, done that. Finns det något även för oss mogna 24åringar tror du? :)

    SvaraRadera
  4. =>LI när du kommer så jäklar, aperitivo ogni sera!

    =>Ale, non ti manca il aperitivo un può??

    =>Emelie, herregud oroa dig absolut inte! I min intensivkurs var medelåldern över 30! Shitt det var allt från pensionärer till unga festglada 18-åringar (jag) så det är no need to worry. Finns lite för alla i Perugia. Helt underbart!

    SvaraRadera
  5. Snällt av dig =)
    Jag var faktiskt i Salerno utanför Neapel förra året i 3 månader, så det känns inte så jättenervöst. Det enda jag känner är att den resan var väldigt mycket spårkkurs/semester, och att jag gärna vill att den här blir lite mer ambitiös, känns ju bra att skolan har ordet "Universitet" i namnet ;)
    Du får gärna ge massa massa Perugia-tips! Speciellt boende...

    SvaraRadera
  6. Nej tack! Första "aperitivo" är mer norra Italien, så jag var inte så van med det. Andra, när jag ser vilken "contorno" finns (vad finns runt), jag föredrar att bo utanför Alperna : )

    SvaraRadera
  7. =>Emelie, ja enligt mig så var det bra studiemotivation i Perugia OCH bra semestertankar. Lite av allt kan man säga.. men sedan är det ju upp till var och en att prioritera ;)

    =>Ale, äh sluta snacka skit om alla contorno - de är ju gratis ;)

    SvaraRadera
  8. ÅÅh, vad mysigt ni har det!

    SvaraRadera