torsdag, juli 23, 2009

Ännu en sak vi är bra på..

lite hyllningstext sådär..




Jag satt och läste en stor amerikansk triathlon tidning idag. Vi får ju de till jobbet eftersom vi publiceras i dem ganska ofta. Jag paxar alltid de engelska tidningarna - ingen annan som är intresserad ändå..

I alla fall, så var hela mittuppslaget om Fartlek. Åh älskade fartlek, alla fartlekar man har kört under åren i Ursvik!!

Sedan blir man ju ännu mer glad när man ser texter som "Science of fartlek" och man minns att det verkligen är ett internationellt gångbart ord, precis som smorgasbord. Är vi inte häftiga ibland, som ger ord till de mest knasiga uttryck? :)


För er som inte vet vad fartlek är, så är det löpträning där löparen springer en sträcka och utifrån sin egen känsla, energi och naturen bestämmer hur fort hon springer de olika intervallerna. I love fartlek!

Nu blev jag sjukt sugen på att springa, och varför blir jag bara det när det är 35-40 grader ute? Jo, jag fungerar nog inte korrekt. Vi får se om jag tvingas gå efter jobbet istället för att springa, gålek?

Nej vad tråkigt...

4 kommentarer:

  1. Åååh, vi har haft så himla roligt åt svenska ord som blir helt galna på engelska, som fartsensation, infart, godsexpedition... Fartlek är lite grann i samma klass, i alla fall första stavelsen, hoho!

    SvaraRadera
  2. Man kan ha jätteskoj, dra till exempel Sveriges största sportfacks-tidning: Sportfack. Tänk på iinternationella mässor; Hi, my name is Miranda, I'm from Sportfack. No it does not have anything to do with sport and sex...

    SvaraRadera
  3. Oj oj, läge för spontanöversättning, kanske... :-)

    SvaraRadera
  4. Well...eehmm it's a Swedish sports trade magazine..yeahh reallyy..öhm äh.. fuck it..

    SvaraRadera