fredag, juli 24, 2009

Vacanza

Gissa vem som har en hel veckas ledighet framför sig?!!


En vecka är inte lång, men jag ska försöka få den att räcka i en evighet! Räknar man till två helger så blir det ju hela 9 dagar.. (försöker vara positiv här ;)

Imorgon bär det iväg till Venedig och Verona, nästa vecka blir det födelsedag, Milano , stranden, aperitivo, café, sovmorgnar, härliga löpturer och många pussar. Ingen dålig veckas semester va?

...och nej, jag stänger inte för semester :) Den som är intresserad får följa med!

6 kommentarer:

  1. Det låter härligt ; )

    SvaraRadera
  2. Nio dagar är en evighet..När man bara har en dag ledigt i veckan.Jag ska inte klaga jag stortrivs, fast idag när höet kom i 35 graders värme var det litelite drygt måste jag erkänna. Ha så jätteroligt det ska bli kul och följa din resa här. Ta båten till burano det är en söt ö och vill man köpa spetsar och dukar är det stället. men jag tycker båtresan dit är trevlig och öns färglada hus är söta. sen har de ett lutande kyrktorn som syns på långt håll.

    SvaraRadera
  3. Om man sätter det i det perspektivet så skulle jag också tycka att nio dagar är en evighet... ;) men underbart att höra att du stortrivs, det är nog mycket mer än vad de flesta kan säga om sina jobb. Nödvändigt ont, är nog en mer passande beskrivning.

    Ska se vad man hinner med imorn, annars får Burano skrivas upp för nästkommande trippar till Veneto, som garanterat kommer göras!

    SvaraRadera
  4. låter fantastiskt :) ska bli kul att få se lite kort från dessa berömda ställen!

    SvaraRadera
  5. Hej hjärtat!
    Jag är verkligen en dålig kommenterare. Här pågår ju massa med intressanta diskussioner som jag skulle vilja kasta mig in i - inte minst Italien kontra Sverige....
    Hoppas att ni får en kanonskön vecka tillsammans nu när du är ledig.
    Jag börjar jobba på måndag och pappa åker till Italien imorgon.
    Puss och kram

    SvaraRadera