lördag, juli 04, 2009

Marknad och flytt..

hell vad tungt. Jag har fått många frågor om jag behöver skjuts nu i helgen när jag flyttar. Svensk (?) som jag är så vill man inte vara till för mycket besvär, dessutom hade jag ju hjälp av syrran - sveriges starkasta tjej - så hur jobbigt kunde det vara? Tänkte jag,,


Lika med = MYCKET JOBBIGT! Vi släpade resväskor i den 30-gradiga hettan i morse och förbannade värmen. Inte på riktigt egentligen - vi älskar ju värmen..men ändå.


Så idag har vi haft över det mesta från Varenna till Morbegno. Nu är vi tillbaka i Varenna, ska packa och städa till imorn då syrran tar flyget hem och jag tar tåget "hem". Till min nya lägenhet vill säga. Söta fina, underbara, centralt belägna lägenhet! Weeeiii! Bara 3 km från jobbet istället för 40km! Äntligen kan jag göra slut med de italienska tågen.


Det stora problemet är dock att den är tom. TOM. Hyllor och förvaringsutrymme finns det i överflöd, men det finns inga stekpannor, kastruller, glas...inget, niente, nada, nothing.
Så i allt annat hafs imorse så tog vi en sväng på marknaden och i några butiker. Inhandlades en liten kastrull och en liten stekpanna, gafflar, knivar, glas, espressomuggar och lite annat nödvändigt. Inte tillräckligt på långa vägar, men duger för stunden.

Ska se om jag kan ragga skjuts av någon till IKEA nästa helg. VORE JU GRYMT!



Efter allt släpande så förtjänade vi varsin piadina och café con gelato!


Finns det något bättre? Min nya addiction, espresso med glass i. Först var jag ju lite tveksam till kollegornas smak, men shitt hur har jag kunnat leva utan detta i 20 år?


Vi träffade skönaste tjejen på fiket förresten! Ung tjej i vår ålder, hade jobbat som au-pair i Nacka i 3 månader så hon pratade lite svenska! Argentinska men jag trodde hon var italienska. Riktigt intresserad av språk, precis som en själv. Nämnde att jag skulle flytta dit och vi snackade lite om att träffas. Det skulle vara superkul. När jag tänkte fråga om hon hade facebook började Josse mobba mig "Kom igen nu syrran, gå och ragga upp henne då.." men jag blev fan blyg tack vara min syrras retande, så jag nämnde aldrig facebook. Men jag vet ju var hon jobbar, I'll hunt her down ;)

3 kommentarer:

  1. Hej Favvisbloggarn! Det är nog mer värt att släpa sitt bohag än att behöva lita på italienska färdmedel! Kan bara tänka mig hur svettigt det måste vart....Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Heey :) hörru Johanna du har alltid pricken över i:et, haha det är ju även till stor det trafikfaran som gör att jag föredrar att "släpa mitt bohag" :)

    SvaraRadera