söndag, juli 05, 2009

Hjälp!

Hur tusan får man den där bombollan med gas att fungera? Jag har inte superuppmärksam på rundan genom lägenheten förra veckan, var mest förtjust över att den snart skulle vara min. Tji fick jag, nu får jag inte bombollan av funka vilket leder till noll gas = > ingen varm matlagning eller kaffe.. Att ringa ägaren till lägenheten är inte aktuellt. Vred och hade mig nedanför diskhon, men vågade inte latja för mycket eftersom det trots allt är en gasbehållare. Visst, vad är odsen att den sprängs..men ändå..


Så nu får jag väl vänta till imorgon och fråga kollegorna hur det är meningen att man ska göra..OM ingen som läser bloggen vet??


Jag måste handla mat imorn, har knappt någon mat här i nya lägenheten. Lyckades dock skramla ihop till en middag som inte behövde tillagas med värme. Tack och lov för det.

Söder-Italienskt blev det till middag; Fresa med tomat och tonfisk. Smakar bättre än vad man tror :)

2 kommentarer:

  1. Om den redan sitter fast räcker det bara att skruva upp och sen skruva upp på spisen. Skruva gärna ner på bombolan när du inte använder spisen, bara en säkehtesgrej. Jag misstänker att den är tom, den tidigare har varit "furba" och låter nästa betala påfyllning, då ska du givetvis kontakta värden...Vet inte vad påfyllning kostar...men här kostar det ca 20euro.

    SvaraRadera
  2. Åh tack Johanna för hjälpen :) Så då behöver jag alltså bara skruva upp den. Superbra!

    Jo snubben innan hade precis köpt den för 22 euro, och ville sälja den till mig för 10 euro, men då sa min kollega (som jag hade med som hjäälp) att det inte var en kostnad som jag behövde stå för. Så jag fick den alltså, nästan ny. Efter jobbet ska jag alltså hem och skruva upp den och sedan sätta på spisen. Grazie millllleee!

    Borde finnas en guide typ "Flytta till Italien for dummies" på internet..Eller Johanna, du kan ju göra en ;)

    SvaraRadera