onsdag, september 16, 2009

Jag är nog en duracell-kanin egentligen

Jag fick en "back in the days" upplevelse ikväll. Jag blev den där gamla vanliga duracell-kanin-Mirandan i löparspåret. Den där som inte ansåg att det var träning förrän du passerade 15kilometersskylten, den där som ansåg att det vara vardagsmotion om du bara joggade, och inte löpning. Den där Mirandan.. den där som bara gick, och gick, och gick..

Den blev jag ikväll! Äntligen, äntligen så jag har längtat efter att få tillbaka den där känslan av att jag bara kan gå, gå och gå. Den där känslan som säger att kroppen kan springa föralltid. Den där känslan som jag förlorade i samband med att jag gick in i löpar-väggen...

Nu är jag på gång! Med stora steg! Inte bara känslan fanns ikväll, utan även glädjen, stämningen och orken! Stack ut efter en dålig dag på jobbet, tänkte "äh springer väl en snabbis på 30 min" och kommer ut, och slutar inte springa.. det blir färre folk i spåret, mörkret kommer och jag bara fortsätter. Kroppen och huvudet vill.

När det plötsligt är beckmörkt inser jag att jag måste ta mig hem, och det med stor omväg eftersom det inte finns lampor överallt.

Klockan stannar på 103min; dvs 1h43min.

Utan GPS är det svårt att säga längden, men jag höll ett hyfsat tempo igenom. 17-18km? Kanske 19 tom, men huvudsaken är att det var kul. Hade jag kunnat hade jag nog fortsatt en stund till.

Här kommer en liten rolig "dagsformsbild" på benen. Kommer det kännas imorn eller?

9 kommentarer:

  1. Underbart :) Tror din drog är springa och min får jag då jag trampar inne i spinningsalen.
    Hm, om det känns extra illa kan du ju alltid lyxa till det med en kaffe med glass i, du har ju förtjänat minst en sån för den turen!

    SvaraRadera
  2. Grattis, jag är trött efter 200 meter :D

    SvaraRadera
  3. Dagsform på vilka ben??? höhöhöhöhö

    Lite mer djupa knäböj ordineras! Puss!

    SvaraRadera
  4. =>Elin, bara man har sin grej eller hur? :) och yes, jag förtjänar några stycken café con gelato för gårdagskvällen!

    =>Ale, pinsamt hörru, överlev åtminstonde 2km ;)

    =>Li, snäll som vanligt älskade syster. Ajja, vi får väl köra lite djupa knäböj, utfall och good mornings..

    =>Grazie bella!

    SvaraRadera
  5. Jag borde börja att träna litet, men jag bara jobbar hela tiden :D

    SvaraRadera
  6. Äh sämsta ursäkten ju, säger ju alla. Du jobbar 40-50h i veckan? Men det finns ju nästan 170h på en vecka :D

    SvaraRadera
  7. Hallå där kära Miranda. Vad sa du och jag om mörkret härom dan.... det är inget att vara ute och springa i ensam!!!!

    SvaraRadera
  8. förlåt mamma. älskar dig :)

    SvaraRadera