söndag, september 27, 2009

En Stockholms-pärla; Södra Mälarstrand

För er som inte vet vad det ligger är det kustremsan mellan Hornstull och Slussen. Här har man vandrat och sprungit åtskilliga gånger, dels i döende tillstånd (marathon) och lyckliga stunder.


Idag med lite kärlek. Långdistans är inte enkel match, det är det verkligen inte. Men vill man så kan man. Ibland kan det kännas som om man klarar sig bra utan varandra, och andra stunder så gör det ont i magen av saknad. Det är en himla jobbig bergodalbana, och många undrar hur man kan riskera ett sitt förhållande med att flytta till Italien?

Det handlar helt enkelt om att jag gör ett val för mig själv, och tänker inte på oss. Den dagen Markus vill tänka på sig själv, och gör ett val som innebär att jag får offra mig så kommer jag göra det. Om man älskar en annan människa vill man att den människan ska kunna leva ut sina drömmar.. whatever it takes.



4 kommentarer:

  1. Làter himla sunt tycker jag. Sjàlv àkte jag till australien nàr jag var 20 och pluggade och làmnade pojkvànnen dàr hemma.

    De sàger ju att kàrleken vàxer med avstàndet, sà det kanske àr dàrfòr ni àr sà kàra ;-) Hoppas det hàller i sig...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vill hem till hem nummer ett en svàng...bara flaggan pà bàten framkallade en làngtans tàr!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt!
    Ska du med och fika på ons? Fick du mitt mess?

    /Booty

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Helly, helt rätt! Men hörru, träffade du inte din italienare i Australien? Eller har jag drömt det kanske..:)

    Johanna, håller med, bilden fick fram min längtan med!

    Booty, Kan inte ons ju :(

    SvaraRadera