torsdag, september 03, 2009

Cinema!

Igår var jag ute och promenerade vid halv sju-tiden och det började regna. Va?! Min första helt lediga kväll och jag är instängd i lägenheten..? Som tur var så var jag ganska trött och nöjd med att sitta hemma, men samtidigt så kändes det som tv-tid. Den där sköna tillbakalutade tiden..åhh. Men jag har ju ingen tv? Såå... vet ni vad?! Jag gick på bio ;)

Jag har ju hittils inte sett Harry Potter 6 (mobba mig inte, det är inte mitt fel att jag började läsa böckerna när jag var 12 och blev fast..) men tänkte se den hemma på engelska men det blev aldrig av. Kom på att den gick för sista dagen igår i Morbegno.

Kommer ner till sen stora biosalongen (vi har faktiskt 3, 1 stor och 2 små) och det är fullsmockat med folk! Tänker "Meh jag kanske inte ens får biljett?". Visar sig att alla ska se Ice Age 3, och att HP går på Cinema 3, en salong som är ungefär lika stor som ett stort rum.. så jag viker av åt det håller.

7 euro (för övrigt mycket billigt) och jag frågade killen i kassan om jag är den enda som ska se HP. Det var ju helt dött. "Nej nej, det är tre andra också!" Haha så jag går in i salen. Visar sig vara en mamma me sina två 13-åriga tvillingdöttrar. Hon visar sig dessutom vara från Tyskland men bosatt i Italien sedan länge. Shitt vi snackar oavbrutet i 20 min innan filmen sätts igång. Hur trevlig som helst, och jag älskar hur man bara kan spontanprata med folk här i Italien! Eftersom hon var tyska så skrattade vi lite igenkännande kring Italien vs norra europa-grejer osv. Såå trevligt.

Sedan blev det bio, och jag störde mig inte speciellt mycket på dubbningen trots att jag läst och sett allt på engelska. Det skulle vara namnen som Italienarna insisterar på att ändra. Befarade att jag skulle vara äldst i salen, men sedan kom det ca 6-7 pers i 25-årsålder. Hehe.

Så skulle man ta sig hem vid 12-tiden. Sååååå jobbigt.. jag som bor heeela 300 meter från bion. Vilken bekvämlighet egentligen, det är inte bara billigt, det är supernära också. Ska ta till detta knep på regniga och trista dagar!

5 kommentarer:

  1. Verklingen billigt där... det kostar mycket mer i stora stader (även 13-17 euro)

    SvaraRadera
  2. Vaa??! Shit, då är jag lyckligt lottad :)

    SvaraRadera
  3. jag känner en viss kille på 37 bast som innan sista boken kom Läste Om Alla Tidigare Böcker i Serien för att ha allt i färskt minne... så du behöver inte känna dig gammal. sei una pistolina!!

    iaf: jag hajar inte hur jag ska göra för att få en flagga om jag länkar till italienbloggarna. och varför står det inte att jag uppdaterar?

    SvaraRadera
  4. =>Haha! Det skulle jag också ha gjort.. själv så grät jag och kände mig alldeles tom när jag läste ut sista boken.. var så ledsen över att hp var över..lite sådär halvpatetiskt ;)

    Hörru, du kopierar in html-texten som jag skrivit i textrutan. Kopiera in i ett html-fält (vet inte exakt hur blogg.se funkar). ang uppdateringen så kan den vara lite seg ibland, men det kommer visa sig!

    SvaraRadera
  5. Åh syrran, det låter som en grym kväll!

    SvaraRadera