onsdag, september 02, 2009

Tekniknörden i farten

Jag är en riktig teknik-löpar-nörd. Jag kan inte springa utan musik och helst inte utan min gps-klocka som fixar tiden, tempot, sträckan, medeltempo, högsta tempot under passet, pulsen m.m.! Min lilla allvetare runt armen.

Jag kör med Garmin Forerunner 305 som jag älskar. Körde redan innan den med GPS, då med Forerunner 201. Så jag har sprungit med GPS i ca 4 år, före de flesta alltså höhö ;)

Sedan är det ju kanske inget som är nödvändigt för nybörjaren, men när man maratontränar så blir man inte bara inspirerad av siffror - man blir besatt!

På samma gång kan jag nämna att det har varit nödvändigt för mig att veta hur långt jag har sprungit ibland när jag sprungit bort mig, samt kunna se löprundan på klockan..så jag hittat hem igen..!





Pryl nummer 2 är såklart Ipod:en. Nu körs det med min gröna shuffle, som precis har ersatt min rosa nano.

Varför?

Jo för att det finns ingen grymmare motivation än när dream dance musiken dånar i öronen och man ser på gps:en hur kilometrarna bara svishar förbi!

5 kommentarer:

  1. Ser att du har ett par Koss PortaPro också :) Underbara som tar all musik till en högre nivå!
    Heja Miranda :) Förresten, har du nån trevlig löpmix av låtar du har lust att dela med dig? har inte alls kommit över någon sån...

    SvaraRadera
  2. Oj, en sàdan skulle jag oxà vilja ha. I Sverige tyckte jag om att springa ute...men hàr àr det sànt liv. en stund att kunna sluta sig in i sin egen vàrld....

    SvaraRadera
  3. Tekniknörd ja! Har också en shuffle, en röd ;). Bra skit :)

    SvaraRadera
  4. =>Elin, Koss-lurar - finns inget bättre! Jadu, jag kan se vad jag kan göra, ska fundera på det och tipsa på bloggen sedan!

    =>Johanna, hehe en liten leksak helt klart ;) men du, jag håller med dig - så underbart att bara sluta sig in i sin egen lilla värld...inte för mycket här dock - då blir man påkörd :/

    =>Chrissan babe! Har du en röööööd???!! Ville jag ju också ha!

    SvaraRadera
  5. mm kan inte hellere gå eller cykla utan,man har helt enkelt mindre energi,med musik i öronen kn jag gå och gå och gå)Cleo

    SvaraRadera