torsdag, september 17, 2009

Uppskattning

Lite läskigt egentligen. Igår slog det mig hur vackra bergen omkring mig verkligen är. När jag var ute och sprang gav de mig styrka med all sin ståtlighet.

Sedan gör Johanna ett inlägg om att just stanna upp, titta och inte ta för givet. Jag som i morse på väg till jobbet stannade och bara tittade, tog lite bilder och tänkte att jag inte får glömma bort allt detta vackra. Det är så enkelt att glömma bort att titta, njuta och förundras.

Lite läskigt för övrigt med liknande tankegånger ungefär samtidigt!


Därför bjuder jag på alpernas dagsform..

8 kommentarer:

  1. Vad vackert det àr runt dig! Det blir lite sinnero nàr man bara stannar och ser sig omkring...

    SvaraRadera
  2. "La bellezza é importante"... titta på "i cento passi", en fantastisk film.

    SvaraRadera
  3. Njut för fasen :) Världen är vacker och inte bara fylld med pappersarbete eller hur?
    Du kan få receptet på matmuffinsen nån gång, är som en lite matigare bröd och ruccolan gör det lilla extra :) Jag tror jag ska utforska matmuffinsjungeln nu, verkar vara ett vettigt mellanmål med bröd med olika fyllning!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen supervackert! Lyckans dig med så fin bakgrund!

    SvaraRadera
  5. Hej Miranda! Kul att hitta din blogg.

    Stämmer med din iakttagelse hos bokhandlarna, tyvärr. Även om man kan ha ett hum om ungefär vad som behöver köpas i förväg så får åtminstone min dotter en lista första skoldagen och på den ska de flesta grejer med till skolan DAGEN EFTER och där finns ju alltid något man inte vågat köpa i förväg för fy om man kommer med fel färg på något plastomslag eller fel linjering i blocken... Absurt. Och ja, dyrt!

    SvaraRadera
  6. =>Johanna, det stämmer. Det ger en verkligen kraft att få promenera/vara runt denna mäktighet. Får bara inte glömma bort det!

    =>Ale, grazie för tipset! Ska kollas upp!

    =>Elin, haha "matmuffinsdjungeln" det var ett härligt ord! Om jag kommer till Uppsala, får jag matmuffins då? ;D

    =>LI, men du har ju en syster med så fin omvärld.. du får la komma och hälsa på henne!

    =>Utlandsmamma, Tack och detsamma!

    Ang din kommentar har jag verkligen förstått att skolböckerna är en riktig bov som ger upphov till en hel del stress hos föräldrar. För att inte tala om skolan överhuvudtaget! Speciellt om man är van med den vanliga hederliga billiga svenska skolan.. bara köpa lite kollegeblock liksom. Det är starkt att som svensk mamma ta sig ann den italienska skolan!

    SvaraRadera
  7. Jag är fortfarande helt tagen av den fantastiska naturen i Morbegno och runt om. Dessa storslagna bergsmassiv som omger en hela tiden. Det är bara och höja blicken så har man en fantastisk utsikt. När jag går till jobbet nu så tänker jag på hur det ser ut när du går till jobbet .....

    SvaraRadera
  8. Men mamma då :) kanske jag jag filma det åt dig?

    och för övrigt så är det inte sista gången du går den promenaden.. du kommer ju hit igen!!

    SvaraRadera