torsdag, september 17, 2009

Lite texmex för variations skull

Här i Talamona finns inte mycket. Eftersom jag arbetar i ett industriområde är det bara fyllt av fabriker och kontor. Dock finns en supermercato, en bar och (hör och häpna) en texmex-restaurang.



Jag brukar nöja mig med en enkel matlåda eller en billig piadina men igår kände jag och Silvia för lite mer käk. Så vi tog oss till denna mexikanska restaurang och snackade järnet. Hennes närmsta vän ska faktiskt flytta till Umeå, hon har fått läkarpraktik där. Så det blev en hel del Sverige samt en massa Italien. Kul sådär när man träffar nytt folk lite på tu man hand dessutom, och hittar massor som man har gemensamt.

Quindi abbiamo chiacchierato tanto! (Chiaccherare är för övrigt italienskan roligaste ord. Betyder tjattra och uttalas kii-a-käe-rare..)


..och ajuste mat förstås.

Min tallrik; Burrito! Mycket, mycket gott! Perfekt bränsle dessutom till långloppet som jag gjorde senare på kvällen. Silvia körde en mixad grillning, verkade också väldigt mumsigt.

4 kommentarer:

  1. Såg gott ut! Borde ni äta oftare babY!½

    SvaraRadera
  2. Ja, det sàg riktigt mumsigt ut. Sjàlv har jag fàtt en kollega pà jobbet att laga mat àt oss varje dag ;)

    SvaraRadera
  3. Sluta Miranda med dom här "spöa-upp"-bilderna. Får en hungerväve rakt i nyllet när jag ser vad du har...Tex-Mex här...ahahaa...=döden och magkramp!

    SvaraRadera
  4. =>Li, yes I would om det inte vore en så dyr jobblunch!

    =>Helly, vad är detta för något?! Ge mig lite tips.. vill också ha en kollega som lagar mat varje dag; smidigt och billigt ;D

    =>Johanna, du är välkommen på texmex lunch här i Talamona när du är i närheten! Förövrigt, kommer lite aperitivobilder snart också.. **mohahah hungernäve i nyllet***

    SvaraRadera