måndag, september 21, 2009

Fornetto, ett litet underverk!

Jag vet inte om jag nämnt det på senaste tiden, men jag har ju ingen ugn. Man överlever lätt utan vare sig ugn och mikrovågsugn när det är varmt. Bara tanken på en massa varm mat är jobbig när det är 25 grader ute. Men nu! Nu är det annorlunda.. huttrar vid tanken på kall mat...

Så jag såg ett erbjudande om en Fornetto, ett litet mellanting mellan ugn och mikro. Mer ugn dock, eller liten grill. Grym är det i alla fall! Man kan laga all mat i den, men det är ju inte så att man ställer sig och gör potatisgratäng.. får plats med ung lite mer än 2 skivor bröd i den. 8 liter. Men perfekt för mig. Pris 25 euro. Finemang.


Blev lite varma mackor igårkväll, supergott! Rostar till brödet alldeles härligt och fint, tar bara 5 min. Sweet!

Någon som kan dela med sig om tips kring en sådan här maskin? Är ju totalny på fornettosar..

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig liten pryl :) Marinerat köttbitar på plåten, Grillspett med olika grönsaker mellan köttet? Allt som fungerar på en grill borde väl fungera i den?

    SvaraRadera
  2. Nice, jag kommer ihåg det :D Men vem betalar el ? Jag tror att det ska bli dyrt, men jag kan vara fel om detta ; )

    SvaraRadera
  3. Bra Elin bra! Nu fick jag inspiration :)

    Och Ale det har jag faktiskt redan tänkt på! Jag tänkte att den används ju ganska lite, samt att den kan ju knappast dra mer el än en ugn va? ..och det är jag som betalar el, såklart.

    SvaraRadera
  4. Åh, nu kan du ju göra lite laxgrejer! :=)

    //Johanna

    SvaraRadera
  5. Jag pratade ju med dig om en sån där! Fan vad perfekt, nu kan du ju ugnsbaka och sånt! Eller baka bröd! YEY!

    SvaraRadera
  6. =>Johanna du har rätt! Finfin lax kommer det att bli.. eller fornettobakad lax kanske man kan säga a!

    =>LI, du har rätt söstra mi! Den kommer att få stå på dygnet runt :D :D

    SvaraRadera