måndag, september 14, 2009

Far niente..

är för oss kunniga "inte göra något".. slå mig inte alla ni som inte pratar italienska, ni vet ju att jag skämtar! :)

En ganska stilig och flott tillställning. Som ett mellanting mellan ett svenskt fik och bar. Supermysigt, spelade Agnes "release me" så det blev lite patriotisk stämning på det hela dessutom..och supergod capuccino för 1,20 euro. Var är det inte gott liksom=?



Om man är en äkta ur-italienare så ska man ju inte komma klockan halv sju och beställa två capuccinos. Men vi ändrar inte på oss! Får testa aperitivon vid ett annat tillfälle. Nu senare ikväll blev det mammas önskemiddag; crudo, melon, certosa, kex, parmeggiano och nutella.. i en salig och härlig blandning. Och så lite kaffe på det! Mammas sista kväll tyvärr, men absolut inte sista gången i Morbegno!


9 kommentarer:

  1. Det är sant. Om du beställer en cappuccino inte på morgonen i Italien... är du en turist :D

    SvaraRadera
  2. Fel, fel, fel ... man är bara inte italienare. ;)

    SvaraRadera
  3. Vi kan prata om det ; )

    SvaraRadera
  4. Det där e ju inte mat!! Det där e ju bara grymt goda snacks. :D

    Baren såg mysig ut!

    SvaraRadera
  5. Man àr en person som vàgar bestàlla det man vill! Skulle vart kul att filma varje ansiktutryck nàr jag bestàller cappuccino vid 20-21 tiden!! :=0

    SvaraRadera
  6. Ale, precis som Alexandra och Johanna säger, man är sig själv och inte italienare ;D där har vi lösningen. Johanna, vi måste ta och dra ut en sväng en natt och vid 03 beställa trippla capuccinos i baren! Vad tror du om det?

    Li, det är visst mat (kanske inte din mat dock) men du har rätt också, grymt gott är det!

    SvaraRadera
  7. Men så klart att man kan beställa vad som helst när som helst, vem bryr sig! : ) Jag är italienare men dricker inte kaffe alls.

    Jag bara säger att jag vet hur italienare är, hur "close minded" de kan vara, och jag kan undra vad de tänker på när ni beställer en cappuccino efter maten. Jag har hört i mitt liv "barbarer", "ociviliserade" och annat. Jag tycker att de är fel när de säger så :D

    SvaraRadera
  8. Vaaa, du dricker INTE kaffe?! Kom inte säg nu att du inte gillar fotboll heller...

    Om det är något jag lärt mig så är det att inte bry sig så överdrivet mycket om vad folk tänker.. de är de som har ett problem om de tycker att vi är ociviliserade! De ska bara veta vad vi tänker om dem ;)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker inte om fotboll eller, faktiskt jag hatar litet fotboll. Men vi kan prata om den italienska/europeiska konsten från medeltiden till idag. I am boring :D :D :D

    SvaraRadera