tisdag, september 01, 2009

Italienbloggarna

Igår fick jag en idè! Så jag tog mig lite friheter!

Jag har startat en träffpunkt, en blogg, för alla Italien-bloggar. Jag kallar den Italienbloggarna. För att jag tycker att det vore smart om de samlades. Dels för de som är intresserade att läsa, de finner alla bloggar på samma ställe samt att vi som skriver kan bidra med lite läsare till varandra.

Den är simpel, en sida med en blogglista som uppdateras automatiskt. Fiffigt va?

http://www.italienbloggarna.blogspot.com


Sedan tog jag ju mig som sagt lite friheter, jag lade upp de bloggar jag kom på, så om du inte vill vara med - hör av dig! På samma gång får ni gärna höra av er om ni vill upp på listan! (Jag ber om ursäkt om jag har missat / glömt någon!)

Bra eller bu? Kanske kan man t.o.m. ha en knapp på bloggen som länkar till Italienbloggarna...vad vet jag :)

5 kommentarer:

  1. Riktigt bra idé! Måste läggas på listorna bara, så folk hittar. Jag lägger in den i min bloggradda ialf. De italien bloggar jag hittat är just i andra bloggar = segt. Och jag vill ju läsa om sina landsmän och kvinnor i Italien, så denna idé är megabra! Tackar!

    SvaraRadera
  2. vilken liten smartis du e! löövya!

    SvaraRadera
  3. Bra idee...Jag gillar läsa om andra här och har fått mycket tips ,råd och nöje av det..

    SvaraRadera
  4. Mycket bra idé tycker jag! Tack för att du la till min blogg. Jag har redan hittat flera nya favoriter att läsa. Åh, vad jag önskar att jag var en av er som verkligen bor i Italien och inte bara åker dit varje sommar

    SvaraRadera
  5. =>Johanna, sådär nu måste vi leta tillsammans! Har gjort en länkknapp också som man kan lägga upp, ska bara ta fram kodern imorn. Håller med dig, man läser gärna om alla som går igenom samma byråkratihelvete och kaffeparadis i capuccino-land!

    LI, thaaanx!

    =>Lurigopalia, vad kul att idèn uppskattas!

    =>Ann, kul att du också gillade idèn. Har du tips på andra bloggar som skall upp så vore det grymt. Drömmer man om något skall man satsa! Inte för att jag bara hux flux flög till Italien, men jag menar bara att det är aldrig är försent liksom, carpe diem!

    SvaraRadera