måndag, september 07, 2009

Ut och kuta för fan!

Åhhh! Inget är bättre än att ha skallen med sig och viljan att ta sig ut och köra järnet!

Kom hem efter jobbet och kände den 25gradiga hettan. Av någon anledning får jag mer lust att springa ju varmare det är. Idag så ville jag inte nöta, idag ville jag KUTA JÄRNET!

Hade en timma innan kvällens aperitivo och ville inte låta den fina dagen passera sittandes på en stol. Så jag tog mig ut en sväng. Visst en kort, men effektiv sväng. Alla rundor behöver inte innebära nötande kilometrar.


Idag körde jag Max OT konditionsupplägg; köra järnet i 20min. Jag sprintade som en tok förbi bilarna (en del applåder - är ju i Italien) och körde "musiklek". Min version av fartlek, där jag anpassar hastigheten till musiken. Ca 4min/km.

Världens skönaste, dyngblöta, svettiga, känsla infann sig efteråt. På 10 min duschade jag och bytte om och kom som en ny människa till Gallery. De andra undrade hur fan jag hade hunnit med att springa?

Vill man, så kan man, svarade jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar