tisdag, september 08, 2009

Trippel capuccino!

Yes jag vågade! Jag vågade!

Jag beställde in en trippel capuccino, un tripoli capuccino!

Efter löpningen på aperitivon igår var jag så jäkla kaffesugen. Men jag ville inte ha in en vanlig capuccino, dels för att det var så lite, samt att jag då misstänkte att jag inte kunde plocka på mig av aperitivo-buffén. Så jag skojade med kollegorna "Jag kanske ska beställa in en trippel capuccino?"

Så när servitrisen kom in frågade jag henne om hon hade något tips, ville ju ha något med kaffe att göra.. och min kollega säger "Äh ta din triplo capuccino då" på skämt, och jag vänder mig om och frågor "Mah, magari puoi farmi un tripoli cappuccino?" (Kanske kan du göra mig en trippel capuccino) halvt på skoj, halvt seriös. Hon svarade "Certo, misura americana!" (Visst, amerikansk storlek!).

Jösses vad vi skrattade när de andra två fick in varsin liten öl och jag fick min underbara, UNDERBARA, trippla capuccino! Ser ni dessutom hur mycket skum det är? :)

Så nu vet jag vad jag ska ta nästa gång också.. och jag struntar i om jag är jätteskum och beställer in en trippel capuccino klockan 8 på kvällen. Kändes nästan som hemma, en gigantisk latte ungefär..

Är jag inte modig, eller vad?! :)

(...och jag har i efterhand fått veta att tripoli inte stämmer, det ska vara triplo, grazie mille Ale! Nu kommer jag beställa rätt nästa gång, och inte Libyens huvudstad..)

6 kommentarer:

  1. Tripoli är Libien huvudstad på italienska ;-) Man säger "triplo cappuccino" om du vill veta heheheh

    SvaraRadera
  2. hahah! Det är bra att du finns och lär Ale ;D

    SvaraRadera
  3. ojojoj den där såg ju helt fantastisk ut!

    Hoppas du o mamma får det underbart nu!

    SvaraRadera
  4. Det ska testas...nàr jag lyckats med Caffe Americano kampanjen...:=)

    SvaraRadera
  5. =>LI, baby snart är jag hos dig igen också ;)

    =>Johanna, lascia stare quell’acqua sporca!!

    SvaraRadera
  6. Var så god, var så god... det är ett ära att vara här : )

    SvaraRadera