måndag, september 07, 2009

Lax - eller?

Jo, man tar till drastiska metoder för att få äta lax i det här landet. Det finns ju gravad att köpa - svindyr (jag tycker gravad lax är dyr redan i Sverige) samt att jag inte ens är så superförtjust i det.

Vad jag saknar är ugnsbakad eller stekt lax! ÅåÅååHHH! Vad gott!

I brist på lax så köpte jag denna intressanta konserv med det frestande budskapet om "Sallmon-Fillet" och en mycket vacker bild på en laxbit.

Öppnar konserven och hittar en intressant överraskning. "Laxen" är vit men aningen tjockare i konsistensen än vanlig vit fisk. Smakar på den..hmm.. man kan ana någon form av lax-smak, men bara ana..
Frustrerad Miranda hade ju tänkt äta laxen som den var ur burken, men det var ju knappt ätbart. Körde ihop en tomatsås och slängde i "laxen". Blev till slut okej.

Inget nytt inköp av dessa 2 euros-konserver kan jag lova!

Åhh ge mig laaaaaax.....mi manca la Svezia..

5 kommentarer:

  1. Det såg ju riktigt gott ut på paketet!!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar unna mig lax och dra ner på annat, kallar det för "vardagslyx!" :=) Svindyrt, men det glömmer man så fort laxen är i munnen...

    SvaraRadera
  3. Vi har jättefin färsk lax här. Fiskdisken på Aliper och ibland även på sma. Och inne vid fiskmarknaden i rialto finns all fisk man kan tänka sig.Rökt lax från Norge och skottland har de flesta affärer. Sen så har vi en liten bergsflod som rinne genom gården med regnbåge och öring som det bara är att fiska upp. Men det brukar chefen fixa. Jag får ofta fisk av honom.

    SvaraRadera
  4. Hej gumman!
    Jag har ingen lax med mig men åtminstone kavisr det är väl bra. Väskan är packad och nu ska jag sova några timmar och så ses vi imorgon!
    God natt!!

    SvaraRadera
  5. =>LI, jag vet, kan du fatta att jag blev besviken?!

    =>Johanna, jo vardagslyx.. jag är också mycket för det, men ibland för snål för mitt eget bästa. Ska bättra mig!

    =>Lurigopalia..åhh?!! en chef som fiskar färsk fisk åt dig? Hallå, det var inte dåligt!

    =>Mamma, kaviar blir bra det med :) längtar efter dig, hoppas jobbdagen går supersnabbt, bara att ringa om det är ngt som strular!!

    SvaraRadera