söndag, november 01, 2009

Milano marathon, here I come!

Idag så bevisade jag för mig själv att den där gamla Miranda-löparen, den där sega jäveln, finns kvar!

Jag vet inte hur länge sedan det var jag sprang i över 2h, men det måste vara år sedan. Kanske 07? Hur som helst så är jag tillbaka, och med stormsteg. Kroppen vill springa och idag kom jag in i det där underbara tillståndet då kroppen bara går, går och går! Då känns det som om det inte finns något mer naturligt än att bara låta den löpa ;)


I brist på inspiration (och med ett trött huvud) blev det en kopia
 av den bilden jag tog innan jag stack ut...


Tog det lugnt, kanske runt 5.40 tror jag, och upp i 6min/km i slutet när benen segade lite. Liten spurt på det hela också.

2h5min  =  Runt 23km? Dumma GPS klocka som inte funkar i området.. Väl lika bra att inte bli lika siffertokig som förr. Det är känslan som har betydelse!

Sega ben!


Det är många tankar som hinner gå genom huvudet under en 2h5min löprunda.. och man mår så jäkla fint av det. Nu finns det inget som kan hindra mig mot Milano Maran nästa år. Då jäklar! Ska jag ta mig ann Stockholms Mara också? :)

6 kommentarer:

  1. Vad har du för klocka? Garmin?

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia, exakt en Garmin Forerunner 305. Verkar aldrig lyckas hitta satelliterna här :(

    SvaraRadera
  3. jag skall ha en ny klocka snart och kan inte besluta mig om jag skall välja Polar eller Garmin. Polar som jag redan har, har jag varit jättenöjd med, MEN skall man ha GPS funktion på en Polar så får man punga ut mycket mera än för en Garmin med GPS (hade närmast tänkt mig Forerunner 405). Jag har läst till mig så att Garmin har sämre batteritider än Polar men att dataöverföringen är något smidigare med Garmin. Suck. Skall sitta och klura på den karamellen ett tag till.

    SvaraRadera
  4. Härligt med en lång löptur! Dock känns shortsen långt borta för mig som har tränat skidor i helgen..:)

    SvaraRadera
  5. =>Cecilia, jag har varit grymt nöjd med min 305:a , just fram till att jag flyttade hit och den inte lyckas hitta satelliterna nu. Hade 201:an innan, så jag har kört med garmin kanske i 4 år nu. När den funkar hemma i Stockholm är den grym.. men här :( fast det dumma är att den säljs på stadens intersport så den bör ju funka här, kanske bara är mitt ex som blivit lite till åren ..?

    SvaraRadera
  6. =>Anki, skidor - härligt värre! DET känns långt borta tycker jag ;)

    SvaraRadera