onsdag, november 25, 2009

Svensk klassiker

Vi lämnar Italien och Australien för en stund - jag är ju i Sverige.

Om man råkar vara i Sverige och jobba, och råkar hamna i Falkenberg för att man har en kund, och råkar ha lite tid över, vad gör man?

Jo, man råkar slinka in på Gekås i ULLARED!



Jag var där när jag var yngre, och minns tom när vi var tvugna att köa 1h innan vi fick komma in. Som tur var var det inte så i måndags, men hallå - hur mycket folk var det inte?! & vad gör alla där klockan halv två en måndag??

Man inser vilket extremt kapitalistiskt samhälle vi lever i.. men det som slog mig mest var att det inte ens var speciellt billigt? Alltså, okej, det är billigt, men inte "åka bussresa från Stockholm" - billigt. Man kommer över samma priser på lågpriskedjor, och kläder handlas till bättre priser på reor. Haha det är nog bara jag som kan tycka att klädpriserna på Gekås är dyra - men jag lovar, jag kan hitta både finare och billigare :)




Med det sagt undrar jag ändå hur jag lyckades komma ut med en fylld korg, 40 grejer och 500 kronor mindre på kortet? Jag tyckte ju att jag inte köpte någonting...


5 kommentarer:

  1. Det där är väl typiskt. Man ska egentligten inte ha någonting men pengar kostar det ;) Lite så blir det när jag åker till IKEA - varför får man alltid med sig ljus, lyktor, servetter?!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Haha så sant! Deras mekaniska försäljning (dvs den automatiska plockningen) är ju världsbäst! Innan man vet ordet av så har man ju plockat på sig en hel del saker.

    Egentligen är det en riktig prestation att gå igenom ett ikea-varuhus och handla för under 100-lappe ;)

    SvaraRadera
  3. Men syrran, vad köpte du då!!!??

    SvaraRadera
  4. Har aldrig varit där. Men en dag ramlar man nog in. :=)

    SvaraRadera
  5. Sund att du inte tittade in här;) bor ju nära Falkenberg!
    Dom har till och med en egen dokusåp på tv nu..Ullared..så trist så trist.
    Cleo

    SvaraRadera