tisdag, november 10, 2009

Mot nordligare breddgrader snart.

Skall avverka lite härliga mysiga städer: 

Stockholm, Västerås, Uppsala, Nyköping, Norrköping, Linköping, Ljungsbro, Mjölby, Partille, Borås, Göteborg, Alingsås, Kungälv, Falkenberg och Varberg. Svensk sightseering när det är som bäst - i november.

Blir många, många timmar i bil, precis som alla andra jobbresor. Planen är att jag landar hemma fredag den 13 (! ) och får åtminstonde spendera helgen ledig i Stockholm. Måndag i Stockholm, tisdag i Västerås och därefter börjar resan mot södra Sverige. Arbetar över helgen och tillbaka upp till Stockholm onsdagen därpå. Har tagit ledigt 2 dagar så jag får 4 dagars ledighet innan den 30:e då näsan pekar mot Italien igen.



Känslorna är lite blandade. Det skall bli underbart att få vara hemma i Sverige igen för en stund.. men det är alltid lite tufft att spendera tiden på resandes fot i jobbet. Det är energikrävande helt enkelt. Men jag längtar ändå till Sverige.. mamma, syrran, pojke, brorsan och pappsen, brudarna, lingongrova, naturgodis, sushi, princesstårta, stoooor kaffe latte, folksamlingar, drottninggatan, paj, paj och mer paj, ikea, kunna åka till Coop vid 22 och handla smågodis, kunna laga mat i ugn... och mycket, mycket mer. Känner lite Sverige-saknad idag helt enkelt..


Det jag vet är att jag i alla fall är i Cappuccino-land just nu och ska snart avverka 2 veckor i Ostkake-land. Men tiden kommer flyga iväg, det vet ni. Strax sitter jag i Cappuccino-land igen.. iofs bara för en vecka, för sen blir det Ostkake-land. igen en vecka, och sedan Cappuccino-land igen 1,5vecka och sedan Ostkake-land. igen i 2 veckor för att sedan bli Cappuccino-land igen.... öhhm.. hjälp, aiuto.. che chasino..vilket kaos..


4 kommentarer:

  1. Härligt att du passerar Västerås. Mina gamla vyer..

    SvaraRadera
  2. Hm, fika i Uppsala kanske om du hinner? :)

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket resande! Kul att du ska till Norrköping, får hålla ögonen öppna den perioden och se om jag ser nån italiensk löperska som njuter av svensk smågodis eller ostkaka :)

    SvaraRadera
  4. Elin, om möjlighet finns!

    Annika, haha helt rätt :)

    SvaraRadera