tisdag, november 24, 2009

Tokigt värre

Hur det snurrar i mitt huvud hela tiden. Jag är en typisk "ha många bollar i luften" - människa.

Jag tänker, funderar och planerar. Hur skall detta pussel till liv sättas ihop?

Börja plugga juli 2010 eller februari 2011? Fördelen med februari vore ju att jag kunde fullfölja Met kontraktet och hinna plugga någon engelska-kurs innan programmet börjar, samt ha tid för semester i sommar och inte "ruscha" iväg direkt från jobb i Italien till studier i Australien...

Det här är en ganska rolig planering på ett galet utformat 2010;

Jan - Juli Jobba, leva & bo i Italien
Augusti Semester i Italien
September - Okober Sälja, packa och vara med och hjälpa svärföräldrarna sälja nuvarande lägenheten i Stockholm
November - Februari Leva, resa & plugga en förberedande engelska kurs i Australien
Februari - framåt Plugga kandidatprogram; Bachelos of business (marketing)

Nackdelen med februari är att det känns så otroligt långt framåt! Det var ju precis höst! Å andra sidan så trivs jag ju i Italien också och på så vis får jag ett till halvår i mitt härliga Cappuccino-land. Å tredje sidan vet man aldrig vad som händer? Jag kanske inte trivs på jobbet när det kommer vara stenlungt i april-maj.. Å fjärde sidan, å femte sidan, å sjätte sidan... osv osv.

Jag kanske ändrar mig också? 

Man vet aldrig, men en sak vet jag i alla fall; jag tänker ta vara på alla chanser som fås, och alla möjligheter som finns..! :)


Domaso vid Comosjön i september i år ;)


5 kommentarer:

  1. Du behöver absolut INTE plugga en engelskakurs miranda!det är bortkastade pengar. På de kurserna så är dte i princip bara kineser och öststatare som inte vet skillnad på knife och fork! Den nivån är det. Åk dit en månad tidigare bara och res runt, det får du ut mer av när dte gäller engelskan. jag LOVAR! /Louise i klassen

    SvaraRadera
  2. Meh vad kul Louise att du skriver! :) Haha hade ingen aning om att du kände tll bloggen, och du som är gammal "australiensare" dessutom!

    Ska ta och lite på dig, har fått lite sådana vibbar av olika forum. Får väl ta mig en runda och prata med alla lite random sådär istället ;)

    SvaraRadera
  3. Problemet som svensk är att man tror att man är så dålig på engelska, Men vi har faktiskt en jätte bra gund! haha och dte är även många okunniga engelsktalande människor som faktiskt tror att vi pratar engelska i Sverige när dom hör oss prata!

    Det som tar tid i australien är att lära sig all slang de använder. De får bland annat william till billie. fråga mig inte hur bara :) /Louise

    SvaraRadera
  4. Haha är det sant? :) Härligt värre, då vet jag åtminstonde ett slang-uttryck!

    Sitter för övrigt och kämpar med ex-jobbet, men du kan väl glassa, du har väl varit klar sedan länge? :)

    SvaraRadera
  5. Hàller med Lousie. Nàr jag sòkte var jag tvungen att ha VG i Engelska B fòr att slippa gòra deras engelska test, men det var ju typ 11 àr sedan, men det har sàkert inte àndrat sig sà mycket... Ta kontakt med skolan och fràga.

    Det àr mkt asiater som studerar i Australien och mànga kan vàààldigt lite engelska. Kan inte tànka mig att du skulle ha nàgra problem.

    Kommer ihàg fòrsta dagen sà hade de en speciell introduktion fòr utlàndska studenter. I papprerna som vi fick stod det bl.a. att man var tvungen att anvànda deodorant och duscha varje dag, sà nu vet du det *skratt* Fòrklaringen var att det var ett varmt land sà man svettades mer. Skònt att se att de har sà hòga tankar om oss ;)

    SvaraRadera