måndag, november 02, 2009

Träning v.44

Förr var jag ju besatt av träningssiffror. Riktig siffernörd - varje liten meter räknades. Nu gör jag en sisådär uträkning, för att ha hyfsad koll, och för motivationens skull.

Första raden är enkla promenader, kan vara kul att ha koll på. Resulterat i 480min = ca 41.8km. Andra raden är enkel löpning, allt kring 6min/km - vilket i sig är en ganska långsam löphastighet för mig, men räknar man in uppvärmning m.m. bör det väl ge ett ungefärligt ok resultat. 145min = ca 24,2km. Sista raden är snabbare löpning, allt snabbare än 4.40min/km; 75min = 15.6km.



Sammanlagt 11.3h fysisk aktivitet. Promenader i sig är väl ingen superfysisk aktivitet men men..

Första veckorapporteringen. Kroppen känns bra, huvudet känns grymt och fysiken är på gång! 


2 kommentarer:

  1. Härligt med all aktivitet. Sedan att kroppen känsn bra och huvudet grymt är ju ännu bättre..:)

    Jag är grymt imponerad av den fart du har när du springer i alla fall..:)

    SvaraRadera
  2. Hej Anki! Tack så mycket!

    Jag är ganska nöjd, men huvudet går tyvärr hela tiden och jämför med förr när jag tävlade i löpning på hyfsat hög nivå.. tog mig runt milen som 18åring på 42.48 t.ex. Men du har rätt, det är faktiskt bra, ska sluta jämföra mig med gamla jag-har-inget-liv-förutom-löpning - Miranda. Jag har ju faktiskt massa annat i livet som tar massa tid nuförtiden ;)

    SvaraRadera