fredag, november 27, 2009

Det kändes lite enklare

efter möte med Kilroy Education. Hon förklarade hur vi skulle gå tillväga för att ansöka om mitt universitet och Markus fotoutbildning i Australien. Hon berättade att ansökan kan vi göra när som helst - och man får svar inom en månad - även om vi inte börjar förrän i februari 2011, och på så vis har man ju riktigt schyst framförhållning med allt vad heter Italien-flytt och lägenhetsförsäljning.

Det är såklart de flesta tror att de är en dröm fortfarande - men det kommer att ske. Det finns inget om längre, det är ett när. Det är såklart det finns en jäkla massa att stå i, men vad vore livet utan utmaningar och hinder att ta sig över?

Jag har ju mitt nuvarande examensarbete och ständigt aktuella arbete på halsen just nu, så någon ansökan skall jag inte glutta på förrän i jul tänkte jag. Hon berättade att det är möjligt att jag kanske kan tillgodoräkna mina tidigare studier och på så vis korta ner min bachelor.. skulle ju spara mig både tid och pengar. Dock inget jag räknar med, och jag har absolut inget emot att stanna 3 år i Australien.

Sitter och drömmer mig bort när examensarbetet känns som ett cementblock på foten och jobbet känns som en irriterande klump i halsen..

Det gäller att orka en liten bit till, bara en liten bit till. Sedan äntligen är det jul.. och sedan är det vår, och marathon, och värme :)


..och vem vill inte plugga på ett universitet som har kängurur springandes lösa på campus??



1 kommentar:

  1. Underbart val och att det är spikat låter finemang. Bara en tanke: att studera utomlands kostar oerhört mycket pengar. Om din studieskuld blir hög, kontakta banker efter sutdietiden för att se efter en mer ekonomisk och fortare avbetalning. Några av mina vänner har gjort det och fått förmånligare betalningsplan och blir av med sina skulder snabbare. En betalade sina 150.000 på två år. Som kan ta 12 år via CSN. Du tar ett banklån, löser in CSN. Däremot bör man ha en stadig inkomst, banken är mindre förtjust i "dröjsmåls-brev".

    Då blir det "Mirandas Minut i Australien", hoppas jag.

    Många kramar,

    SvaraRadera