onsdag, november 11, 2009

Idag är det exakt 6 månader sedan

jag flög ner till Italien för att jobba och bo. Tänk vad mycket man har sett/förstått/lärt sig under dessa 6 månader. Så mycket nytt som man absolut inte ser under 6 månader hemma i Stockholm.

Jag har verkligen fått insikt i hur mycket människors liv kan skilja sig i olika länder/platser på jorden.

Jag minns hur nervös och tveksam jag var när jag flyttade ner, men även hur nyfiken jag var, och hur sjukt det var att just jag hade fått jobb i Italien och skulle flytta dit! Det kändes så stort. Det var ju stort också, men jag har insett att det inte behöver vara så svårt att ge sig ut i världen, har man bara motivation och en nypa mod så klarar man det. Jag har också insett att det finns massor att se, att man inte hinner se allt men att jag ska satsa hårt på att se så mycket som möjligt!  :)

Jag har lärt mig språket bra, jag har lärt hur man ska "jobba" i Italien, jag har stört mig på mycket, jag har tyckt om mycket, jag har förälskat mig i alperna, jag har fått mer värme det här året än någonsin tidigare, jag har bott själv, jag har tagit mig ur jobbiga situationer, varit ledsen, glad, trött, lycklig, uttråkad m.m. Upplevt Italien.

Sedan får vi ju se hur länge jag stannar. För er som vill så kan jag bjuda på inlägget som jag skrev om mina två första dagar i Cappuccino-land. Det är ju det som är så underbart med den här bloggen.. allt finns kvar, allt finns dokumenterat, allt finns fotat. Haha nutidens fotoalbum ungefär ;)



Bild tagen dag nummer 2 i Italien. Tycker fortfarande att det är lika vackert här efter 6 månader...

Vill bara säga att det har varit kul att ni är många som har varit med på hela resan, och ni som kommit in lite senare - kul att ni hänger med på fortsättningen :)


6 kommentarer:

  1. Det är så jäkla bra att du har haft denna blogg baby. Annars hade jag gått under av saknad.. älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Nyttigt att gòra en sàdan sak nàr man àr sà pass ung som du àr (det gjorde ju jag med i din àlder). Kommer ihàg en person som alltid retade mig fòr att jag var sà "liten" och till slut sa jag till henne att -Ja, jag àr liten, men redan i Australien och tànk hur mycket mer jag kommer ha gjort i mitt liv nàr jag àr lika gammal som dig. Hon blev ràtt tyst ;)

    SvaraRadera
  3. italiadabere.blogg.se11 november 2009 kl. 12:43

    åh du är gullig. tack till DIG för att vi får vara med och läsa..

    SvaraRadera
  4. Beundransvärt att du gör denna resa. Man får så mycket med i bagaget för er vidare livsfärd. Härligt!

    SvaraRadera
  5. jag gillar inte riktigt Berlusconi :) men nog skulle det vara skoj och vilken träningsomgivning man skulle ha där i Italien.

    SvaraRadera
  6. Vad fina ni är;

    =>Li, och jag har din träningsjournal ;)

    =>Helly, du är grym! & helt rätt, någon dag får du berätta allt du har gjort för mig också, ska bli grymt kul att höra :)

    =>ida, sötis!

    =>Johanna, du har helt rätt. & din resa är imponerande !

    =>Cecilia, du har helt rätt, lever för den här träningsmiljön!

    SvaraRadera