torsdag, november 19, 2009

Sempre in giro

Okej folket, dagens arbete är avslutat! Lite rapportskrivning men annars är man klar. Kan ju nämnas att jag klev upp i gryningen och körde mot Götet.. halvt sovandes. Nu sitter jag på Stadsbiblioteket i Göteborg och är redo att ge mitt examensarbete en ny chans. Tillsammans med en kaffe såklart.. hur skall man annars överleva?



GPS:er är för övrigt grymma (förutom uppenbara hittar-vägen-kvalitéerna) så kan man ju söka på Intressepunkter. Den hittade köpcentret igår och biblioteket idag, supersmidigt. I love it, och kan inte föreställa mig ett liv utan en GPS i framtiden. JAG VÄGRAR! Jag har och kommer för alltid ha GPS-behov.. så är det bara..




..och Markus som är på mig om att det är bättre att lära sig vägen på riktigt - HELL NO! Tänk hur mycket ångest, svett och tårar som jag besparar genom att använda gps. Inte bara det, jag klarar mig även utan hjärtklappning och fler timmar i bilen. I love my GPS...


6 kommentarer:

  1. italiadabere.blogg.se19 november 2009 kl. 14:04

    kan inte annat än instämma i hyllningen av gps:en. som du säger, man slipper svett och tårar. annars känns det tryggt tycker jag att du kör bil halvt sovandes.

    SvaraRadera
  2. Det gäller bara att man ställer in den rätt! Senast i veckan skrev en bekant in något ställe, som visade sig finnas i Uppsala också... Hon åkte ALLDELES för långt innan hon kom på att det där kunde inte riktigt stämma... :P haha
    Lycka till med arbetet!

    SvaraRadera
  3. Hàr fungerar de inte sà himla bra... Tyvàrr...

    SvaraRadera
  4. =>Ida, näädå du kan vara lugn, jag är en förståndig bilist :) gps-klubb, wanna join?;)

    =>Linnea, har hört om ngn som körde 60mil fel innan de uppt'ckte att de ställt gpsen fel! haha!

    =>Helly, där har vi en affärsidén, ngt so, FUNKAR på sicilien (skämt såklart - slå mig inte :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar min GPS också ; )

    SvaraRadera
  6. med tanke på att jag tom har tävlat i att ta mig fram en okänd speciell rutt i okänd terräng med hjälp av en papperslapp med lite färg och symboler på och magnetsik plastsak(läs kompass) så tycker jag att GPS är lite onödigt:).

    SvaraRadera