fredag, november 13, 2009

Så har man landat på svensk mark

igen. För 10:e gången iår flyger jag mellan Sverige och Italien. Herregud?! Vem hade trott det i våras..

Tog ett tidigt tåg och hade chansen att fika med världens skönaste Ida innan jag var tvungen att bege mig mot Linate. Så det blev cappuccio och en massa snack vid stationen.. shitt, vi lyckas återigen snacka bort 1,5h utan att jag på långa vägar hinner säga allt jag vill ;)

Sedan iväg till flygplatsen, kom dit en timma innan; checkade in bagaget, genom säkerhetskontrollen, kolla tax-freen och sedan på flyget. SEN fick jag panik och tänkte "Men?! Lär jag mig aldrig eller? Man måste ha TID på flygplatsen, tänk OM något händer?!" hahaha den är bra, panik i efterhand..



Hmm.. stänga av mobilen? Du menar mobilerna?

 


Läste vartenda ord i Aftonbladet, Dagens nyheter och sas-tidningarna, innan jag plockade upp min nyinköpta italienska "Runner's World". Var så trött i huvudet att jag inte orkade läsa mer och satt mest och förundrades och motiverades av alla bilder - inte minst den översnygga tjejen på omslaget.




Sedan fick jag se snön för första gången i vinter. Så det är faktiskt vinter på riktigt alltså.

Välkommen hem till Svedala, Miranda ;)



2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt, jag är också lite sugen på Sverige. Ska du vara borta länge? Ha det så bra där iallafall.
    Kram,
    Mrs E i Italyland

    SvaraRadera
  2. Hej! :) Jag är borta i 2 veckor, pga jobb, men passar på att vara lite med familjen ändå!
    Du skall väl över till Sverige i jul, eller blir det natale i Italien för er? :)

    SvaraRadera