torsdag, november 12, 2009

Nu lämnar jag denna arbetsmiljö

..och det känns faktiskt riktigt bra.


Jag känner mig trött och utmattad på jobbet, utan att direkt ha en sacco da fare  massa att göra.. Jovisst jag har ju ett jobb, men jag känner att jag växer fast vid skrivbordet, och längtar verkligen efter en paus.. Höstmörkret som har kommit över mig kanske?




Hyrbil, småstäder och ostmackor. Underbart ska det bli att få jobba lite mer "fritt" (om än tuffare) i Svedala. Har inte längtat efter Sverige lika mycket tidigare som jag nu gör. Behöver bli ompysslad, få chans att andas och bara lägga mig i soffan och slippa tänka för en stund. Tillsammans med något mysigt långpass också förstås.



Mest är jag nog egentligen i behov av en paus.

Längtar efter vecka 2 i december så jag har en veckas ledighet.. åhh så underbart. Sedan är det ju mindre underbart att jag skall lämna in och genomföra en presentation av mitt examensarbete på onsdagen. Caspita! Den tar ju också en del av min energi, om vi säger så. Äh lika bra att längta till jul istället, då jag för första gången sedan juni förra året skall få vara ledig 2 veckor i sträck. Mmmm... ledighet.... mmm....




1 kommentar:

  1. Åh älskade syster! Du är så jäkla stark och en riktig inspiration för en quitter som mig. Du tar dig verkligen igenom saker och vägrar ge upp. Ofta öbskar jag att jag vore lika beslutsam som dig. Det finns bara en sak i mitt liv som jag ger mig fan på. Resten är inte lika motiverande. Vore kul om man hade samma driv att lyckas som du har.

    Älskar dig så mycket!

    (Kommer int hem i helgen, men längtar som fan efter tisdagen i västerås)

    SvaraRadera