måndag, november 30, 2009

Miranda rapporterar live "Jag fryser inte!"

Det krävdes bara styrketräning, trappträning, cappuccino, rykande varm dusch, långbyxor, strumpor, linne, tjocktröja, två filtar, två täcken och massor av te!

Sådär, nu känner jag mig som människa igen.

Pga utebliven löpningsmöjlighet så började jag promenera upp och ner i mitt trapphus tills jag kände att det kanske lät lite för mycket. Tog då fram gummibandet och hjärnan började experimentera fram övningar; blev en hel del;  flyes, tricepspress, triceps exst, biceps curls, plankan, rodd, armhävningar..

.. samt ett magövningsexperiment i min trappa (som jag såklart bjuder på): fötterna nuddar inte marken, och så gäller det att spänna bålen. Blev en hel del sådana..



Så jag kände mig både varmare och tröttare efteråt. Om ni är intresserade av mer info och tips om sådant man kan träna hemma så kan jag tipsa lite härochvar? :) Fammi sapere / Hör av er kära vänner!

8 kommentarer:

  1. som behövde träna menar du ? ;)

    SvaraRadera
  2. Lite tràningsnarkoman kanske...?

    Om du undrar sà àr jag bara avundsjuk pà din karaktàr ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Funktionellt!
    Hm, gymglams dvd träna på 17minuter kanske? traningsprylar.se säljer den den här veckan, jag hoppas den räddar mitt jullov utan gymkort ;)

    SvaraRadera
  4. =>Helly, det här är ingenting mot förr amica mia!

    =>Elin, haha kan verkligen en dvd rädda jullovet.. känns som om jul alltid är ett omöjligt race med allt julgodis och all mat ;)

    SvaraRadera
  5. Måttlighet! annars funkar det ju inte :)
    Sen kan man ju äta lite godare, men träningsdosen tycker jag inte man ska sänka under julen. En promenad mellan maten är en fin grej så man har plats med efterrätt!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker absolut inte man ska minska mängden träning under jul.. haha det är bara jag som firar julaftonsmorgon med en 10km runda (ex-Mirre-träningsnarkomanen alltså) ;)

    Nej, jag tycker man ska köra på som vanligt, men också njuta lite extra.. för tusan de är ju bara jul en gång på året!

    SvaraRadera