tisdag, juni 23, 2009

Positiva sidan..

... hos mig finns kvar. Upptäckte att det varit en del klagomål i inläggen. Nu lägger jag om.



Det är komiskt att jag hittils inte har hittat Bacio här i Italien. Jag har inte letat supermycket men de två gånger som jag letat har jag inte hittat det. På en godisbutik hade de bara Lindt choklad och på den andra hade de bara chokladkakor.

Sedan fikar jag i Stockholm och de första jag ser är en Baci. Tar en såklart.

För er som inte känner till Baci är det underbara chokladbitar med hasselnöt som smälter i munnen. Dessutom får man ett kärleksmeddelande/visdomsord i varje bacio och därav namnet Bacio = puss. Jag har dessutom varit på fabriken (och ätit en himla massans baci) som ligger i utkanten av Perugia.

4 kommentarer:

  1. ...lät verkligen som något man mer än gärna hade satt tänderna i;)Yammi

    SvaraRadera
  2. Ååhh? Det visste jag inte om dem, känner igen dem från hemma och nu måste jag ju ta en varje gång. Som att man aldrig får nog av kärleksmeddelanden... Är superkär i glassmaken bacio här, måste ha en dos varje dag, mmm!

    SvaraRadera
  3. Meen åhh då har du missat något :) hehe kan du skicka upp några till norra Italien ? ;D

    SvaraRadera
  4. Haha, du kan ju passa på och stasha upp när du åker upp till Sverige igen i augusti... :-P

    SvaraRadera