fredag, juni 05, 2009

Fredagsnytt

Eftersom ni fick genomlida mycket text i förra inlägget, blir det mindre nu. Blir skillnad sen när jag har mobilt internet och betalar för varje timma..

Efter jobbet ska jag träffa en kvinna i Morbegno som känner ett par i Torino som känner Gina, min pojkväns mamma. Skojig bana va, världen är liten ibland. Hon mailade mig om ett "kulturellt utbyte", hon vill lära sig svenska och i gengäld ska hon förbättra min italienska. Kul överraskning på mailen tycker jag! Vi har pratat på skype, och jag ska över efter jobbet på kaffe. Hon kan redan tyska, franska, engelska och italienska, så det är en riktigt språkis jag ska träffa! Ska bli skoj, I'll let you know!


Btw alla mina härliga tjejkompisar. Kontoret är ju fullt av italienska grabbar, och nyss även av franska grabbar. Hela försäljningskåren ifrån Frankrike är här och lär sig om nya produktlinjen. Haha de försökte prata franska med mig, jag bara log och "Je ne parla francese" så de fick ge upp.

...och snart är det helg!

4 kommentarer:

  1. Sluta flörta med fransoserna!! :P

    SvaraRadera
  2. Jag flörtar ju inte! Jag sa ju att det var de som försökte flörta med mig ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Miranda! Såg din kommentar på min bligg, la in din omg. Skönt att "träffa" svenskar i detta underbara land! Lycka till med allt!

    Kram,

    Johanna på Sicilien

    SvaraRadera
  4. Test test från Gina & Josse

    SvaraRadera