torsdag, juni 11, 2009

Sa någon uppdatering?

Både mor och syster undrar varför ingen uppdatering kommit. Någon annan också kanske?


Tänk att man har blivit en sån där som bloggar dagligen, det trodde jag aldrig! Fast å andra sidan, trivs man så varför inte? Förhoppningsvis så är de mer än jag som uppskattar mina eviga uppdateringar..


Men så, nu har jag klarat av Göteborg. Träffat Inköpare på de stora kedjorna, och i hemlighet önskat att det var jag som satt i deras position. Men vänta bara, det var ju inte direkt någon 21-åring på andra sidan bordet! Jag har tid, och jag kan jobba hårt!


Första dagen var tuff, vi gjorde i stort sett inget annat än jobbade och åt. Efter alla möten skrev vi rapporter tills magarna kurrade. Då blev det käk!


Blev en persisk-grekisk restaurang. Tog fetaostfyllt lamm, tsatsiki, sallad och vitlöksskivad potatis. JP har börjat undra varför jag tar bilder på all mat. Drog ihop någon historia om att jag får inspiration för min egen matlagning blabla..haha sedan sa han inte mer om det. Trodde väl att det kanske var något typiskt svenskt...


I alla fall så har jag hållit på så ett tag, även innan bloggen, för forum och sådär. Vissa gillar att titta på blommor, jag tycker om att titta på mat. Konstigt?


And yes, vi avslutade middagen med kladdkaka och "äkta" grädde, vad är det? Extra tjock kanske. Sedan blev det promenad genom vackra Göteborg. Jag tror att jag skulle trivas i Göteborg..som Sthlm men lite mindre. Mer mitt race, och sedan att alla pratar roligt är ju bara ett plus.





Dagen till ära blev det fika på ett italienskt fik. Nästan en exakt kopia av vad du får i Italien vid beställning av en Capuccino. Prismässigt, inte så likt dock :) Italien 10-15kr, Sverige 25-30kr. Bra att man återvänder till Capuccino-land sedan så man kan hinka i sig billigt kaffe.



Stannade till på lunchrestaurang Paprika, och valde ihop min egna sallad. Fiffigt och skoj sätt att köpa lunch. Förstår dessutom att det funkar bra i Sverige. Välj mellan ris, pasta couscouc, sedan alla mass olika protein och därefter sallad. Mums!



Och när vi ändå håller på så blir det mer mat. Syster trixade ihop guacamole med kyckling. Älskade lovah!



Kroppen är tung ocg trött. Två dagar på konstant koncentrationsnivå har satt sig i huvudet. Körde Göteborg -> Örebro ikväll också. Första gången jag kör så långt. Över 30 mil. Inga problem egentligen, mest skoj men jag hade lovat mamma att verkligen ta paus om jag behövde. Så företaget fick bjuda mig på en kaffe och bulle på vägen. Sockerkick förbättrar koncentrationsnivån avsevärt.


Nu sitter man hemma hos syster yster och vänjer sig vid tanken på att man ska bo i Sverige en vecka. Känns bra och skönt även om de hade 35 grader i Morbegno igår. Jäkla skit också. Hoppas på härligt väder här nu. Jag har för övrigt trivts med 18-19 vädret som varit i Göteborg och JP har gått runt och frusit. Den stackars fransmannen är inte van alls. Han har åkt tillbaka till Italia. Så nu är man på ensamma ben. Känns intressant och härligt. Köra sitt eget race.


Imorn bär det av mot Sthlm med syster yster, ROADTRIP :) Blir stopp i Västerås för sushi och shopping I like. Har varken shoppat eller tittat på tv på 1 månads tid, vem hade kunnat tro det? Tänk vad mycket man har att ta igen!

2 kommentarer:

  1. hum, är det du som prövat spikmatta idag? :) för jag hade fått en kommentar från en Josephine fast med din bloggadress :S
    låter som du har ett litet äventyr där du är nu :)

    SvaraRadera
  2. Har jobbat som inköpare och alltid viljat vara på andra sidan av bordet, nu är jag det men i en annan bransch! Du kommer att komma dit med professionalitet och hårt jobb!

    Rica hotel, underbart sköna sängar...så roligt att läsa när man känner igen sig!

    Önskar oxå att du skriver varje dag eftersom jag läser din blogg varje dag. Ska nämna den i min blogg oxå! Tack för att du skrev om min. Ha det gott i GTB, Italien saknar dig!

    SvaraRadera