fredag, juni 26, 2009

Sisterhood

Jag är inte ensam längre! Jag har två tappra soldater vid min sida vid namn Josephine och Linnea a.k.a tvillingsyster och nära vän :) Yes dessa kära kom med flyget igår, och jag hade gömt nycklarna lite vackert men satt ändå hela dagen på nålar och stressade upp mig för att jag var rädd för att någon annan skulle hitta dem, bryta sig in och stjäla alla mina saker. Så var det förstås inte utan de hittade nycklarna, kunde ta sig in i lägenheten efter flyget, byta om och gå och lägga sig på stranden, ringa mig i kontorsstolen och reta mig med sitt strandäventyr! Ja, igår ville jag bara att dagen skulle gå så jag fick prata lite med de som känner mig bäst, och som jag pratade; Josse sa till slut att det var konstigt för henne att inte vara det "pratiga" och de åt upp middagen långt innan mig. Min mun gick nog lite i ett. But can you blame me?

I morse var det tungt att ta sig upp 6.20 och tyst som en mus klä om och fixa mig. Väckte båda två ganska enkelt, men till deras lycka behövde ju inte de gå upp, sätta sig på tåget och åka till jobbet (som en annan tvingades göra). Ikväll kommer lyckan vara stor då jag inte bara får vara med dem, utan har dessutom hela helgen att se fram emot massa härligheter. Här ska det levas i varje minut! Strand, kaffe, mat, shopping, marknad, glass, sol, böcker och annat underbart i en salig blandning. Non é mica male!

1 kommentar:

  1. Hej jätte härlig sida! Äntligen inne. Har mamma här på retreat kör hårt med henne så idag sov hon till 11! Nyss låg hon o mediterade...
    Hoppas ni har underbart, kram Kicki och mamma

    SvaraRadera