söndag, juni 07, 2009

Steg för steg i solen

Idag vaknade jag upp med ett sug efter att få springa lite. Hade hört att det skulle regna och åska idag, så jag slog till på morgonen när det verkade vara hyfsat väder. Sol och inte speciellt varmt.. Trodde jag i alla fall.

Konstigt hur man helt plötsligt inte tycker att 23 grader och stekande sol inte är speciellt varmt längre. Kändes svalt till en början, men sedan började luftfuktigheten göra sig till känna och även bristen av skugga. Lunkade på relativt lugnt och tänkte på alla stackare i Sverige som bara har regn där hemma. Efter ett tag började värmen kännas som 30 graders hetta, och jag måste ha sett ut som en tomat i ansiktet när jag kom hem. Ska aldrig mer säga att 23 grader inte är speciellt varmt, jag skyller på lyxen att oftast få 25+ grader nu förtiden.

Drygt 60 min löpning, måste blivit 10+km. Marathon here I come once again.

Svettig Mirre som inte har något annat för sig... (helt osminkad dessutom, inte alltid det händer ju)

Lite brun har man väl blivit?


...sedan blev det ensam cappuccino i solen. Solen som vid olika stunder försvann och ersattes av åska, för att sedan dyka upp igen och bränna på armarna.


"Jag är helt enkelt en ensam turist och det är verkligen svårt att få med både mitt huvud och den vackra omgivningen..."

5 kommentarer:

  1. hörru, nu blir jag avundsjuk, du ser ju ut att ha det hur skönt som helst i värmen, hejja gummiband ;)
    slöa till det med en sjysst bok då du dricker din espresso?

    SvaraRadera
  2. Yes, problemet är bara att jag pjöjt igenom alla böcker jag tog med mig. Dock lånade en italiensk polare mig Harrpy Potter 3 på italienska, så den ska jag nog ta mig ann! Känns som lagom nivå dessutom.

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att läsa din blogg! Cappuccinon är morgonstarten även här på Sicilien...går inte att överleva dagen annars! Och serveras i en stor kopp, börjar bli trött på småkopparna nu...:=/

    SvaraRadera
  4. Tack Johanna, uppskattar din blogg en himla massans också - så mycket som man känner igen sig liksom!

    Si, se deve bere tantissimo café ;)

    SvaraRadera
  5. Harry är alltid en bra kompis :) hm, det finns väl kanske några roliga italienska träningstidningar? försöka hitta gummibandsövningar i dem? :P

    SvaraRadera