måndag, juni 29, 2009

Telefono

Jag är lite nervös. Vi har ju en växel här på jobbet som de flesta samtal går till. Dit ringer i stort sett alla, men framförallt italienare. De som svarar är tre av mina kollegor men min kollega Christina kom och frågade mig om hon kunde koppla de även till min telefon. (Shitt!) Hon hade redan talat med chefen som hade givit klartecken. Ja, så det är såklart hon kan koppla det, "måste ju ändå lära mig".


Men oj, nu sitter man och funderar på när det ska ringa här. Haha man vill ju inte verka allt för blåst där i luren, men man är ju absolut inte van vid att hantera sådana här telefonsamtal. Kul men läskigt. Hoppas jag lyckas svara på de engelskpratande samtalen..

Nu har jag memoriserat massa efternamn på mina kollegor i alla fall, eftersom det är det som används främst och pluggat in lite fraser som "Var vänlig vänta" eller "Jag skall koppla dig" eller "Han är upptagen för tillfället". Blir skoj att strax sätta min kunskap (och språkförmåga) på prov.

2 kommentarer:

  1. Abslout bàsta sàtt att làra sig....men visst àr det pirrigt!

    SvaraRadera
  2. Så sant, bara att ge sig ut på halt vatten ;)

    SvaraRadera