tisdag, juni 23, 2009

Jag surfar på vågen igen

Tågen är glada att se mig i Italien igen (eller är det bara jag som ser ansikten??)..

Försökte vara med på bild men det sket sig. Antingen så såg man sjön eller mig, valde att publicera mig själv trots att jag inte är super-egokär..tänkte att ni har säkert tröttnat på bilder på sjön ;)


Och sedan har jag även hittat världens cooolaste underklädesbutik!!
PIPPI CALZELUNGHE betyder ju PIPPI LÅNGSTRUMP!
Den här underbart roliga butiken (det vet jag iofs inte men med ett sånt namn så kan man ju inte vara annat) ligger precis bredvid min nya lägenhet!

Vet ni vad förresten?! Jo nu har mama internet! Jag stod en stund i butiken utan att riktigt kunna välja mellan laddningbart mobilt bredband eller abonnemang.

För laddningsbart behövde jag pröjsa 89 euro för dosan (innehöll dock 100 h internet första månaden) och därefter laddade man på med 20 euro varje månad för 30h. Ville jag ha 30h till skulle jag behöva betala ytterliggare 20 euro. Kom fram till att det blev i runda slängar ca 210 euro tills året slut om jag laddade en extra gång.

Med abonnemang kostade 10 euro i månaden i 24 månaden för 30h/mån. Då ingick dosan. Ville jag ladda på 30h till kostade det bara 10 euro. Vi pratar om minst 240 euro, fast då på 24 månader.

Trodde ärligt talat inte att jag kunde få abonnemang. Har ju själv sålt alla möjliga abonnemang i Sverige, digitaltv, mobilt bredband, mobilt, vanligt bredband osv och de brukar krävas inkomst i landet sedan föregående år, UC och jattijatti. Men det visade sig räcka med mitt italienska id-kort, pass och VISA kort! SWEEt!

Så det blev abonnemang. Visst känns det konstigt att abonnera upp sig i 24 månader, när jag absolut inte vet var jag är om ens 12 månader MEN priset kändes som det bättre. Och jag har ju ändå tankarna på att återvända till Italien, kanske plugga i Perugia, eller på semester m.m. och då kan det ju komma väl till hands med ett abonnemang. Dessutom är 10euro i månaden ingen större summa som bits i plånboken. Att pröjsa upp 90 euro idag känns trots allt mer.

Vem vet kanske kan göra det till en affärsidé? Hyra ut min dongel till polare som reser till Italien och vill ha internet. Haha åka och förnya vartannat år :) Vad säger ni? 100kr för en vecka, någon?

Sedan måååste jag ju bara visa hur oerhört snygga mina härliga teknikprylar är. Visst det har ingen betydelse...eller jo.
Utseende har betydelse, I know, så mycket tekniskt som jag har sålt. Folk väljer teknik som med allt annat, med ögonen. För mig var det dock en ren slump att TIM körde med donglar i svart/rött. Ser ju ut att vara gjord för min dator!
Nu ska jag njuta lite av min frihet på surfvågen!



2 kommentarer: