tisdag, juni 23, 2009

Semesterproblem

Som ni vet så var jag ju i Sverige och jobbade i två veckor precis. Satt med de två cheferna igår och diskuterade. Det är ju planerat att jag ska tillbaka i slutet av augusti också och förmodligen till Tyskland i början av september. Allt detta känns ju förstås jättekul och häftigt, att man blir skickad till olika länder i arbetet, med betalda lunacher och hyrbilar MEN igår började de prata om att jag kanske borde vara i Sverige hela augusti...! Innombords så slogs känslorna litegrann. Visst skulle det vara kul att vara hemma i Augusti, alla har semseter men å andra sidan ska jag ju inte vara i Stockholm hela tiden och jag ska ju jobba dessutom. I vanliga fall är man ledig hela augusti här i Italien men av jobbskäl så skulle det vara smidigt om jag jobbade i Sverige den månaden...MEN MEN EMN ....jag vill ju sola och bada och leva italienskt semesterliv i Italien i augusti...



Vi får se vad som händer, jag tycker fortfarande att det är smidigare om jag bara är i Sverige i slutet av augusti med kollega, känns mer tidseffektivt (plus att jag får två veckor lediga i augusti).


Det här är problemet när man inte riktigt vågar fråga om sådana typiska saker som semestrar. Det är såklart jag har frågat kollegorna och de säger att ”alla” tar semester i augusti, well apparantly not..?


Såklart jag VÅGAR fråga men igår när jag satt med cheferna och de för första gången säger att jag har gjort ett bra jobb (de är lite mer sparsamma med beröm i Italien har jag märkt), tänker jag inte börja tjata om att jag ska minsann ha semester i augusti, inte fan kan de skicka mig till Sverige för att jobba!





Lite motstridigt blir det här, samtidigt som det är kul att åka så skulle jag ju lata mig och njuta av värmen och ledigheten, åka till olika italienska städer, kanske en snabbis hem till Stockholm (ej i jobbet), vara med Markus osv.





Nej jag ska lösa det här. Optimalt vore ju om jag fick semester sista veckan i juli och två veckor i augusti, (men mycket går ju vägen för mig) så frågan är om jag får som jag vill..? To be continued.



(Och jag vet att jag egentligen gnäller på en skitsak. Jag är ju överlycklig över att överhuvudtaget ha fått det här jobbet. Men med det kommer ju dessa i-landsproblem...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar