tisdag, juni 23, 2009

Italiensk parkeringspecialitet


Igår när jag vandrade runt i Varenna började jag fundera på italienarnas oerhörda förmåga att parkera roligt. Eller kanske brist på respekt för andra bilar? Jag har sett riktigt tokiga parkeringar hittils, dock blev det inga helgalna på bild igår men underhållande ändå.

Jag spinner vidare på Johannas inlägg om härliga parkeringar. Annat kul att läsa om italienska parkeringar är på Permanent formsvacka.

Här har vi en klassiker. Varför ska alla egentligen stå med nosen åt samma håll? I dont know. Inte italienarna heller.


Äh... kommer man TYP in så funkar det va? Vem bryr sig om hela häcken är ute..


Jag älskar den här. Visar bara hur desperat man är när man hittar en parkering. DEN ska man minsann ha! Med tanke på min egen jakt på parkering förstår jag. Att dessutom alla parkeringar verkar vara gjorda för små Fiater och Toyotor gör ju inte saken lättare.

Det är alltså bara att göra det bästa av situationen :)



3 kommentarer:

  1. varje dag ute i trafiken blir jag smàchockerad av all fantastisk pàhittighet nàr det gàller P-plats! Och sen att de kan stanna mitt pà vàgen bara fòr att de sett en polare och màste vàxla nàgra ord....och dàrmed stoppa hela trafiken! hahhaaa.....

    SvaraRadera
  2. HJÄLP!
    Är du gullig och kollar vad en lokal biluthyrningsfirma tar för en bil med plats för 6 personer.
    Hämtas - Bergamo flygplats ti 14 juli 21.00
    Lämnas - Bergamo flygplats må 20 juli 19.00
    Nu ska jag se vad du skrivit, har varit på landet några dagar så det finns alltså en del oläst.
    La suocera

    SvaraRadera
  3. Hej! Okej ska kolla runt!

    Har hunnit kolla ryanair, där blev det 2800kr för en Fiat Panda, obergränsade km. Ska kolla vidare också :)

    SvaraRadera